Thermen Soesterberg

5.1


Gemiddeld cijfer van
31 beoordelingen.
Foto van Sauna Thermen Soesterberg in Soesterberg (1)


Adresgegevens

Thermen Soesterberg
Frits Koolhovenweg 8
3769 TR Soesterberg
033 462 24 60
Website
Lat: 52.121112
Long: 5.298018

Lees de beoordelingen (31)Schrijf ook een beoordelingContactMaak een PDF om te printenPlaats een mededeling op het prikbord van Thermen Soesterberg

Informatie

Per 2 januari 2017 is Omega Spa en Wellness overgenomen door Thermen Bussloo

Op 3 augustus 2017 is Thermen Soesterberg heropend met een Sauna Theater als eerste in zijn soort

Afstanden

  • Utrecht 16 km
  • Brussel 186 km

Open

  • Hele jaar geopend

Faciliteiten

  • Binnenzwembad
  • Binnensauna
  • Buitensauna
  • Finse sauna
  • Infrarood sauna
  • Stoombad
  • Kruidensauna
  • Zwembad (binnen)
  • Zwembad (buiten)
  • Voetenbad
  • Dompelbad
  • Restaurant
  • Massage
  • Terras
  • Zonneweide
  • Whirlpool
  • Scrubruimte
  • Overnachten mogelijk
  • IJskamer
De gegevens van Thermen Soesterberg corrigeren

Routekaart

Tweets

Meningen en ervaringen van bezoekers met Thermen Soesterberg.

Mooi modern, maar wel wat killig complex. Goede faciliteiten, maar veel en veel te druk. Rond het zwembad enorme drukte, maar ook in de sauna's veel mensen. Voor de 'belevenis' opgietingen in het saunatheater stonden steeds lange rijen. Niet de moeite van het wachten waard: veel spectakel, met film en muziek, maar hierdoor was er te weinig aandacht voor een goede opbouw van de opgieting. Geen succes wat ons betreft. Eten absurd duur: 8 euro voor een soepje is echt extreem. Kortom, niet voor herhaling vatbaar. We missen het oude complex... Volgende keer naar Lunteren of Veenendaal: kleinschaliger, niet zo massaal en veel meer ontspanning en gezelligheid.
hans | 17-09-2017
Mooie sauna maar erg duur. De broodjes kosten bijna tien euro en toen hebben we maar een luncharrangement genomen. Was ook niet echt goed erg karig. Ook weinig vegetarisch. Toetjes ook weinig. Klein glaasje met wat yochurt er in. Ook hadden we nog een dinerarrangement. Was ook niet goef. Bijna niks vegetarisch. Weinig keuze en weer toetje met een klein glaasje yochurt. Wat een afknapper. Toen een gast die klaagde dat zijn vriendin verbrand was aan haar vinger en personeel restaurant geen creme wilde geven want dat was voor personeel in de keuken. Belachelijk gewoon. Nederlandse sauna cadeauwbon is ook niet geldig bij soesterberg. Ik kom niet meer terug. Sauna is prima maar voor
de rest hoeft het voor mij niet meer.
a.beers6@chello.nl | 07-09-2017
Vandaag voor het eerst naar Thermen Soesterberg geweest. De sauna's zijn over het algemeen netjes en goed, net als de zwembaden. Bubblebaden kan je niet zelf aanzetten, dus zit je soms lang te wachten op wat bubbles. Verder is men overdreven streng, gewoon rigide en dus niet meer relaxed. Mensen die in lekker bij elkaar in het zwembad staan te genieten en werkelijk niets doen, worden nodeloos gewaarschuwd. Met slippers het stoombad in, bijna paniek.... Live cooking, een lachertje!. Buffet niet echt smakelijk en beperkte keus. Veel te veel mensen toegelaten, dus echt druk. Saunatheater...... Hoe verzin je het,. Het heeft niets meer met sauna te maken, maar met plat vermaak.Al met al geen fijne sfeer, wij komen er niet meer!
Fred | 03-09-2017
Een mooie aanbieding gehad via de mail. Omdat mijn vriendin en ik daar erg graag komen dacht ik, weet je wat ik doe een 10 badenkaart voor de avond. Mooie prijs van 119,50. Echter bij het bestellen op de bestelsite kwam ik op een prijs van 129,50 uit. Hierover gebeld en te horen gekregen dat de juiste prijs de prijs is die op de bestelsite staat. Een lokkertje dus en in mijn ogen zware misleiding want de aangeboden prijs zou moeten gelden, zeker omdat er nooit een rectificatie is geweest voor de avondbadenkaart. Wel voor de 20 badenkaart. Een dikke vette nul voor deze sauna waar mijn vriendin en ik dus niet meer komen.
Marcel | 01-09-2017
Gisteren voor het eerst in Thermen Soesterberg geweest. Een prachtig saunacomplex. Netjes, groot en schoon.
Wel was het te druk, er werden teveel mensen binnen gelaten. Onvoldoende ligbedden waardoor mensen verloren rondliepen met hun tas en handdoeken.
Horeca erg duur, b.v. smoothie 6,50 euro, een lunchbroodje tussen de 9 en 12 euro.
Voor ons zijn het massale en de hoge horeca prijzen reden om niet meer hier naar toe te gaan.
Jacqueline | 24-08-2017
We zijn er 9 augustus geweest. Veel faciliteiten. Opgietingen met mooie show.
Maar verder: Massa is kassa, zoveel mogelijk mensen binnen halen, te weinig ligbedden, handdoeken en badjassen bij zwembad en afkoelplekken op de grond gekwakt omdat er geen haken in de buurt zijn. Wc’s niet schoon. Restaurant duur.
Zeer streng antirook beleid, op het terras een kleine mogelijkheid om te kunnen roken maar werd door gasten gebruikt om te eten. Voor rokers dus geen plek. Een afgang t.o.v. vorig jaar.
Hier kon het personeel niet iets aan veranderen, mag niet. (Leuke baas)
Door allerlei koopjes publiek was de sfeer er ook naar. T.o.v. vorig jaar zeer slecht.
Geen aanrader. Ik heb het daar wel gezien.
John | 11-08-2017
Gisteren dagje geweest, erg mooi geworden, vriendelijk personeel en het lunch buffer s' middags was top, geen negatieve ervaring gehad.
Wij gaan zeker nog een x.
Mis alleen een lekker kruidenbad.verder veel en mooie faciliteiten..en heerlijke zwembaden.
Conny schalkwijk | 11-08-2017
Als ervaren sauna gangers waren mijn man en ik natuurlijk reuze benieuwd naar deze nieuwe sauna. En moet gezegd, ziet er prachtig uit. Het theater sauna met de showopgietingen ging voor ons wat aan zijn doel voorbij. Wat ons opviel was dat er zowel bij ontvangst als restaurant bezoek wat aan het lot werden overgelaten. Geen uitleg, geen plattegrond (sauna was net ca een week open) dat vonden we een minpunt. Ook opvallend waren de serveersters in witte blouse en donkerblauwe broek wat wat agentuniform aandeed. Maar dat zijn kleine details. De live Cooking ervaring was naar ons idee niet echt duidelijk. Zowel bij binnenkomst gaf de gastvrouw ons niets door als tijdens het rondlopen en ontdekken dat je ingrediënten kon verzamelen. Geen borden hingen er met wat je kon bestellen. Lastig voor diegenen die graag tevoren al zien wat ze wensen op te scheppen. Het was daarom beperkt. De soep (bouillion) was bijzonder sterk van smaak, tevens de bloemkool met kerrie. Niets ten nadele van de koks die duidelijk met liefde stonden te koken en het een ieder naar de zin maakten. Helaas een half uur na het eten eindigde mijn saunabezoek helaas in een doorlopende wcgang. En het viel me op dat daar waar ik op de wc kwam meerderen darmproblemen leken te hebben. Ik werd uiteindelijk vriendelijk geholpen aan diarreeremmers en een banaan door het receotiepersoneel maar ik let wel op het eten daar voortaan.
Esther | 08-08-2017
Waren we lekker naar de sauna en na het afrekenen kat in de zak. Een leuke bon via vakantie veiling gekregen via via Blijkt dat het wel incl buffet was zoals ze bij binnenkomst aangaven. Maar door een slechte communicatie en onduidelijkheden bleek na afloop dat we nog flink onze buidel moesten trekken voor het buffet. Een slechte marketing want hier komen wij nooit meer terug. Tevens geleerd geen veilingbonnen meer aan te nemen. Dit was onze 1e veiling en thermen soesterberg ervaring.
Mieke | 02-08-2017
Vooral de kwaliteit van het restaurant (zowel eten als bediening) en het personeel is erg teleurstellend. En dat terwijl de prijzen er niet om liegen. Toen wij onze feedback bij het weggaan gaven werd hier nauwelijks op gereageerd. Zonde, want de saunafaciliteiten zijn mooi opgezet. Wel erg massaal en met de kennis dat het vooral om winst draait een reden om niet meer terug te komen.
Tim | 20-05-2017
Een tegenvaller. Onpersoonlijk, groot, druk, ongezellig en duur. Ik ga liever ergens anders heen waar men nog respect en oog voor de klant heeft.
nixxci | 18-05-2017
Echt een tegenvaller. Met name door de belachelijke prijzen en slechte kwaliteit van het restaurant en werkelijk het hele grasveld volgepropt met bedjes. Wij hadden een maaltijdsalade met vis besteld a 17 euro. Wat kreeg mijn vriendin op d'r bord? Een zak gemengde slamelange op een bord gegooid met drie plakken zalm erop uit een pakje en drie rauwe gamba's. Dat was het serieus! De salade pittige kip miste allerlei ingrediënten en toen ik daarnaar vroeg zat de koriander in de dressing ??? Geen spoor van gezien want die dressing was helder. De sesamzaad en limoen zou daar dan ook inzitten. Om net iets over vijfen konden we geen broodje meer bestellen en patat alleen als supplement terwijl we dus al een hoofdgerecht hadden gegeten. Het enige pluspunt: de vissalade die we retour zenden werd zonder problemen terug genomen en van onze rekening gehaald.
Marleen | 17-05-2017
Was altijd zeer goed, voorheen, Sauna Soesterberg. Nu alleen uit op winst kennelijk. Na ruim 20 jaar trouwe klant moet ik een niet binnen 24 uur doorgebelde annulering (met reden!) betalen. Geen enkele clientvriendelijkheid meer te bespeuren. Jammer.
Teleurgestelde (ex) client. | 04-05-2017
De laatse keer dat ik er was op een warme zondag in april ben ik met een afknapper weggegaan. De hele dag geen plek voor een bedje, niet met een leuke pareo op het terras mogen zitten. Moet een badjas zijn. Ik dacht dat ik voor ontspanning kwam. Het lijkt wel een concentratiekamp ! Ze zijn aan,t verbouwen en werken aan de ontspanning van gasten. Struikelpaden allom ! Ik heb nog een aantal saunagangen te goed daar ik een jaarkaart heb. Dus die maak ik wel op. Prijzen in de horeca zijn niet normaal. Kreeg je dan ook nog iets bijzonders? Nee hoor, het minste van het minste.
Vita Ietswaard | 26-04-2017
Klein stukje over SAUNA SOESTERBERG....
Afgelopen vrijdag samen met m'n vriendin gezellig dagje sauna! Ze had van haar werk voor de kerst een nationale Nederlandse saunabon gekregen. Vanwege de problemen met haar knie konden we deze nu pas gaan gebruiken. Dag afgesproken, verlof genomen en zij de reserveringen gedaan. Aangezien ze nog meer bonnen had gekregen leek het een goed plan om eerst telefonisch contact te hebben en zo te achterhalen welke bon gebruikt kon worden. De nationale saunabon was geen probleem. Bij de reservering via internet werd nogmaals gevraagd op welke wijze er betaald ging worden en heeft zij wederom de bon ingevuld.
Bij het weggaan dien je af te rekenen. Wat krijgen we te horen.... DEZE BON ACCEPTEREN WIJ NIET!!!
Natuurlijk stonden wij perplex!
Hoezo niet?
Er is zelfs over gebeld?!
Het staat zelfs bij de reservering?!
Hoewel de dames erg vriendelijk waren wisten ze eigenlijk niets meer te zeggen dan 'ik weet het niet'! Vervolgens voegde één van de dames eraan toe dat ze HELEMAAL geen bonnen accepteerden...!
Na een hoop vragen van onze kant en weinig antwoord van hun kant kregen we domweg te horen dat "ze dat nou eenmaal niet doen"!
Met andere woorden : pech!
Natuurlijk laten we ons daar niet zomaar mee wegsturen! Wie neemt dan de telefoon aan? Waarom moet je de wijze van betalen invullen op internet?
Nogmaals," ik weet het niet "!
De dame verdween uit het zicht om te overleggen.
Inmiddels was onze opperbeste stemming gedaald tot onder het vriespunt....
Ze kwam terug met de mededeling dat ze er niets aan kon doen...
De bon werd teruggegeven en de bedoeling was dat wij" gewoon "zouden betalen.
Wij stelden voor dat hier een oplossing voor bedacht moest worden want zó kon het niet!!!
Ineens verscheen de manager van de horeca (om het nog mooier te maken), en die kwam ons nogmaals bevestigen dat ze geen bonnen accepteerden. Nou dát hadden we inmiddels wel begrepen!!
En dat er incapabel personeel rondloopt wisten we ook al. Dat ze zelf absoluut niet begrepen waar ze mee bezig waren was óók al duidelijk!
Vervolgens kwam er een voorstel dat er één sauna arrangement in mindering gebracht zou worden. De vrouw maakte duidelijk dat ze écht verder niets kon betekenen en voegde eraan toe dat ze wilde dat we met een glimlach zouden vertrekken! (?)
Omdat we het al behoorlijk zat waren besloten we af te rekenen. Nou denk je dat dit het was maar nee....
Het enkele arrangement wat in rekening werd gebracht bleek beduidend duurder dan waarmee op internet wordt geadverteerd!!
Toen mijn vriendin daar iets over zei kregen we het standaard antwoord "ik weet het niet"!
Ze haalde de site op haar tel naar voren en liet het zien!!!!
Nogsteeds wist ze het niet.....
Inmiddels stonden wij te koken en wilden alleen maar weg weg WEG!!!!!
Zo kwam er een abrupt einde aan een leuke dag en blijft het gevoel knagen dat we gewoon opgelicht zijn!!!
Deze sauna kun je dus beter overslaan want ze maken de regels en de prijzen ter plekke!
Ik heb even gewacht met het schrijven van dit stukje om een juiste (en niet in boosheid geschreven) weergave te kunnen geven.
Ik hoop dat ik anderen hiermee deze ellende kan besparen.
L.Beekhuizen | 17-04-2017
Vollop in verbouwing, een tegenvaller. Zonnebedjes mochten niet bezet gehouden worden. Als klant betaal ik voor een plekje en stonden wij dus raar te kijken toen al onze spullen in de modder gezet was. Sauna behoort voldoende zonnebedjes aan te bieden aan klanten en ik behoor niet een hele dag met mn tas vol met boek, handdoeken, zonnebrand ed te sjouwen.
Baden vielen tegen, geen kruidenbad of andere speciale baden. Alleen standaard zwembad.
Nee wij gaan hier niet meer naar toe.
Naomi | 28-03-2017
de prijzen van het eten vinden wij vrij duur.
We missen een kruidenbad
s' avonds buiten sfeervoller maken met vuurkorven en buitenkaarsen op de tafels.
het zou fijn zijn als er buitenverwarming met overkapping komt dan kun je lekker buiten zitten onder de overkapping met op de achtergrond sfeervolle muziek.
In meerdere sauna's achtergrondmuziek
er kan nog heel veel verbeterd worden.
P. van Hardeveld | 12-03-2017
Mijn ervaring is niet best. Dame aan de receptie snibbig bij ontvangst (of ik even wilde switchen van balie want dan hoefde zij niet te verhuizen). Hoezo? Ik ben toch de klant? Infrarood nog steeds niet beschikbaar. Slechte uitleg waar je wat kan vinden. Weinig verlichting buiten. Buitenzwembad te koud. Eten en drinken veel te duur. Ik was echt blij dat ik een voucher had anders had ik me bekocht gevoeld.
Jeannette | 11-03-2017
Wat opvalt is dat deze sauna erg groot is, maar dat er nog niet zoveel cabines zijn. Het is dus vaak vol. Ik heb ern aantal opgietingen bijgewoond. De opgietsauna is niet erg geschikt voor opgietingen. De saunameesters maken er een mooie show van met hun handdoeken, maar het wordt niet echt heet. De saunameester deed zelfs een extra rondje bij de opgieting die intens had moeten zijn, maar waarbij de bezoekers geen krimp gaven, zoals hij zei. De zwemvijver is heerlijk koud. Gewaarschuwd door eerdere beoordelingen heb ik me niet aan het eten gewaagd. Wel de kaart bekeken. Inderdaad erg hoge prijzen.
Soesterberg wil de grootste opgietsauna van Europa krijgen. Slecht plan, volgens mij. Een opgieting moet niet massaal zijn. Een leuke show is prima, maar een opgieting moet vooral heet zijn, en dat lukt beter in een kleinere setting.
Anne | 24-02-2017
Nieuwsgierig naar de vernieuwingen aangebracht door de nieuwe eigenaar weer eens naar sauna Soesterberg geweest. Bij de receptie een spontaan en plezierig welkom. Vlotte incheck en verwijzing naar de ruimten. Bij aankomst op het saunaplein eén grote verrassing, daar waar het voorheen een grote "fabriekshal" was is door een aantal simpele aanpassingen, sfeer en rust aangebracht. De sauna's die voorheen kijkdozen waren, zijn voorzien van meer privacy door het plaatsen van wanden. Het restaurant mooie en rustige indeling, medewerkers nog wat bijscholing op klantvriendelijkheid en ook dat is oké. De prijzen van het restaurant zijn wat mij betreft wat aan de hoge kant voor de kwaliteit / hoeveelheid. Beauty afdeling keurig verzorgd en gezellig. Buiten terrein mag nog wat beplanting komen maar dat zal zeker nog gaan gebeuren waardoor ook daar wat intimiteit ontstaat. Een keur aan opgietingen uitgevoerd door symphatieke mensen op een proffesionele en plezierige manier. Kortom, mijn complimenten aan de nieuwe eigenaar die in relatief korte tijd de kwaliteit van deze sauna enorm heeft verbetert. Dit gezien en ervaren hebbend, voor herhaling vatbaar en een absolute aanrader. Foto's op de site komen niet meer over eén met de werkelijkheid zou ik snel aanpassen. Dank voor uw gastvrijheid.????
Jan | 22-02-2017
Ik kwam naar het werk naar de nieuwe Thermen Soesterberg. Er wordt veel verbouwd, dat brengt natuurlijk een beetje overlast . Maar het badpakken gedeelte is nu toegankelijk dus genoeg keuze, ik denk het wordt een heel mooie sauna, het voorbeeld is Bussloo, de mooiste saunalandschap van Nederland. Maar ook bekend voor een slechte horeca, weinig keuze en heel duur.
Nu zie ik in Soesterberg hetzelfde ! Het viel mij al op dat misschien 100 mensen in de saunas waren maar nog geen 20 mensen in het restaurant en dat was om 18.15 uur Nederlands beste etenstijd en ik zag mensen in de kleedkamer een boterham eten. Ik deed een poging en bestelde "Gevogelte" voor 8.95 €, ik verwacht heerlijk gegrilde kippendijen met bijlage, bij voorbeeld salade of zelf frieten, dat kan ook nog net. Maar ik kreeg 7 kipnuggets, gefrittierd, de smaak was oke. Ik kom over paar weken zeker nog een keer en hoop dat ik vooruitgang kan zien. Misschien toch naar de menukaart van andere saunas kijken, bij voorbeeld Lunteren of Putten of de Zwaluwhoeve. Beste directie van Soesterberg / Bussloo, ik hoop dat jullie de juiste conclusies kunnen trekken.
U. Henning | 12-02-2017
De oude sauna Soesterberg was altijd mijn favoriete sauna. Na de verhuizing en de overgang naar "omega" was ik zoals velen erg teleurgesteld. Nu met nieuwe eigenaren en een nieuwe naam toch weer geprobeerd vandaag. Het bleek een teleurstelling. De actie "2 voor de prijs van 1" bleek toch nog tot een prijs van 18 euro pp te leiden. Het was ongelooflijk druk, nergens een plek om rustig te zitten, alle sauna's overvol, zelfs geen vrij haakje voor de handdoeken. Op de W.c. het toiletpapier niet bijgevuld enz. Kortom te veel mensen voor de ruimte en de medewerkers. Prijzen in het nog steeds ongezelllige restaurant zijn te hoog. Een broodje voor meer dan 10 euro en een glas sap voor meer dan 6 euro zijn niet meer in verhouding. En tenslotte: de temperatuur van de zwembaden is te laag om behagelijk te zijn. Ook nu weer bij het melden van onze feedback bij het weggaan geen reactie. Ik blijf onze oude sauna missen en zal hier niet meer komen.
Petra | 29-01-2017
Omega Spa en Wellness is een mooi, overzichtelijk, strak - modern, super schoon en ruime saunacomplex.

Het personeel is heel alert en komen je snel bedienen. Het eten was erg lekker en de prijzen vind ik meevallen.

Alle sauna’s zijn schoon en netjes afgewerkt. Wat ik erg fijn vind is dat ze naast douchegel en shampoo, ook conditioner hebben.
Buiten hebben ze 2 zwembaden. Een gewoon (maar super groot) zwembad en een zwemvijver.

Al met al een prachtig saunacomplex en echt de moeite waard om hem te bezoeken.
De negatieve recensies begrijp ik niet. Je kan deze sauna niet vergelijken met de sauna in Putten of Veenendaal. Dit kan/moet je vergelijken met SpaSereen bij Utrecht of Deverna bij Den Bosch.
Madelinde | 23-09-2016
Twee keer geweest maar helaas erg gehorig en kleine sauna's. Je komt er niet tot jezelf door de vele glazen wanden. De 'opgietsauna' is totaal niet geschikt voor dergelijke evenementen; als je hoger zit voel je veel minder van de 'wappers'. Er waren toch voorbeelden genoeg in den lande. Bubbelbaden zaten vaak vol en, zeker buiten, veel te weing gelegenheid om je handdoek en badjas op te hangen. Dat er niet meteen een infra-rood cabine is ingebouwd vind ik wel heel vreemd.
Het eten was heerlijk en goed verzorgd, maar voortaan kies ik toch voor een andere sauna.
Erica | 07-02-2016
Wat me zeer heeft verast is de inrichting van de opgiet sauna. Een klein kacheltje in de hoek zorgt niet voor een prettige beleving. Er moet stevig gewapperd worden om de ruimte aangenaam te krijgen. Sneu voor de saunameesters en balen voor de klant. Volgende keer toch weer naar Maarssen.
Henk | 24-01-2016

1

Geef hier jouw beoordeling van Thermen Soesterberg.

Wat is jouw ervaring met "Thermen Soesterberg" ?

Hoe waardeer je Thermen Soesterberg in het algemeen?

Je naam

Het e-mail adres is alleen voor controle en komt niet op de site te staan.

E-mail adres

Het veld hieronder svp leeg laten.

-

Achtergrondfoto: © Dartigeas

Le Haut Chandelalar, ultieme ontspanning

http://www.le-haut-chandelalar.com


Time: 0.016