Naturismegids

Thermen Soesterberg

5.7

Gemiddeld cijfer van de laatste 79 reviews.

Adresgegevens

Thermen Soesterberg
Frits Koolhovenweg 8
3769 TR Soesterberg
033 462 24 60

Website
Lat: 52.121326 / Long: 5.299895
Google mapsOpenStreetMap (fiets)

Informatie

Per 2 januari 2017 is Omega Spa en Wellness overgenomen door Thermen Bussloo

Op 3 augustus 2017 is Thermen Soesterberg heropend met een Sauna Theater als eerste in zijn soort

Afstanden

  • Brussel 179 Km / 02:53
  • Utrecht 16 Km / 00:27

Open

  • Hele jaar geopend

Faciliteiten

  • Binnenzwembad
  • Binnensauna
  • Buitensauna
  • Sauna
  • Infrarood sauna
  • Stoombad
  • Kruidensauna
  • Zwembad (binnen)
  • Zwembad (buiten)
  • Voetenbad
  • Dompelbad
  • Restaurant
  • Massage
  • Terras
  • Zonneweide
  • Whirlpool
  • Scrubruimte
  • Overnachten mogelijk
  • IJskamer

Reviews van bezoekers over Thermen Soesterberg

Wij zijn ook benieuwd naar jouw ervaringen met Thermen Soesterberg. Laat het ons weten!
Het is denk ik net wat je gewend bent, gezien onderstaande reacties.
Maar ik ben afgelopen maandag naar Thermen Soesterberg geweest en ben echt heel tevreden.
Het was er naar mijn mening rustig, De rij om 10 uur was zoals hij is als en sauna om 10 uur net open is, alle kassa's open en 3 wachtende voor je.
We hoefde maar 5 min voor een opgieting er naartoe te lopen en konden zo naar binnen. We hebben zo bijna elk uur wel een opgieting gedaan. In de kristalsauna warmer dan in de theater sauna. De verschillende opgieters? hadden goed ritme op de muziek die ze opzette.
Prijzen van eten zijn niet duurder of goedkoper dan andere sauna's. Wij zijn niet van buffetten dus a la carte besteld. Het is dezelfde prijs als bij een strandtent. Ik had een heerlijke poke bowl salade die ik niet alleen op kreeg, hier heb ik verder de hele middag op geteerd.
Wij konden buiten ook liggen, maar binnen zullen er wel te weinig rustplekken zijn als iedereen op hetzelfde tijdstip binnen wil liggen, maar dit heb ik vaker in grotere sauna's meegemaakt.
Anneloes | 15-11-2017
Water in buitenbaden erg koud!
Eten duur.
Minimale scrub ruimte.
Wel mooi complex en schoon
Cin | 13-11-2017
Erg druk voor een vrijdag. Kaart prijzig. Lange rijen voor de opvoering. Kom er niet weer!
Mulder | 10-11-2017
Het is schoon en netjes. Personeel is ontzettend vriendelijk en behulpzaam.
Het eten is voortreffelijk.
Omgeving en de wellness faciliteiten zijn prachtig.
Dit is een wellness met een gouden randje!!!
Jullie verdienen een dikke 10!
Saskia van Londen | 26-10-2017
Zijn al heel wat keren bij Sauna Soesterberg geweest.
Wij zijn echte sauna bezoekers en kwamen als vaste klant bij een andere sauna.
Maar nu wij deze sauna kennen is dit voor ons nr 1 geworden.
Vandaag is na alle jaren mijn man onwel geworden na een opgieting maar wat is mijn man goed geholpen door jullie.
Zelfs aan mij werd gevraagd of ik koffie of iets te eten wilde.
Wij geven jullie een DIKKE 10
Jeannette van Leijenhorst | 14-10-2017
Mooie sauna maar veel te druk met mensen die geen verstand van een dagje ontspanning hebben. Ze zitten niet met hun voeten op een handdoek. Gaan met waterflesjes en slipper de saunacabine in. Douchen niet maar gaan bezweet de baden in. Ze halen mensen binnen met vrijkaarten of heel veel korting. De horeca is schrikbarend duur (ze moeten het toch ergens op verdienen). Ik kwam altijd graag in Soesterberg maar nu niet meer is een grote commerciële sauna geworden. Ik betaal liever wat meer voor een dagje ontspanning en ga dan naar Spa Sereen.
Schoen | 13-10-2017
Veel te druk. Eten te duur en niet bijzonder.
Opgietingen niet warm genoeg.
Veel te weinig bedjes bij rust ruimte voor zoveel mensen. Erg rumoerig. Schoonmaak wagen komt ook steefs met lawaai langs.. Al met de al de hoge toegangsprijs niet waard.
edith bijster | 07-10-2017
Thermen Soesterberg mag dan wel vernieuwd zijn ze gaan dus niet met hun tijd mee. In deze tijd zijn er ontzettend veel mensen die een maagverkleinende operatie ondergaan hebben. Dat is natuurlijk ontzettend goed met name voor hun gezondheid. Dat is wat Thermen Soesterberg pretendeert. Op hun visitekaartje staat niet voor niks de tekst "Doe iets goeds voor je lichaam zodat je ziel blij is erin te wonen. Er is totaal niks geregeld voor mensen met een maagverkleining. Een paar weken geleden bracht ik hier mijn eerste bezoek en vroeg bij de kassa waar ik mijn tussendoortjes kon nuttigen aangezien ik iedere 2 en half uur iets moet eten. De porties die ik eet zijn van dien aard dat het ongeveer 1/4 bedraagt van een normaal portie. Na een half uur gewacht te hebben werd ons meegedeeld dat wij onze tussendoortjes in de hal mochten nuttigen en dat wij 1 portie mochten bestellen en dat samen delen wat er over bleef mocht in de keuken bewaard worden. Bij het opvragen van ons portie nacho's werd ons verteld dat dat niet opgewarmd kon worden en dat wij een nieuw half portie kregen maar als dat niet opging dan konden wij niet opnieuw een kwart bv krijgen.Dit was bij hoge uitzondering een volgende keer hadden we gewoon pech. Ik leef in 2017 en haat het weggooien van voedsel. Dit gaf ons een bezwaard gevoel want we konden dus niet onze nacho's gewoon opmaken want na 2 keer genuttigd te hebben hielden we nog weer de helf over. De porties zijn ook dusdanig groot de chinees is er niks bij. Maar goed vandaag gingen wij wederom een lekker dagje ontspannen in Thermen Soesterberg. De regelingen die wij hadden getroffen neem ik aan blijft van kracht toch? Aangezien onze ervaring met de nacho's hebben wij vandaag voor yoghurt gekozen want dan heb je het probleem van opwarmen niet. Een portie gedeeld en klaar. Een tijdje later zijn wij de hal ingegaan voor een boterham want dat is immers de plek waar wij die in overleg met het personeel mochten nuttigen. Komt er een of andere man aan die tegen ons begint dat wij niet mogen eten in de hal. Meneer dit is afgesproken met het personeel en netjes in overleg gegaan. Ik ben hier de manager en ik wil het niet hebbben. Prima maar moet dit in een hal besproken worden? Moeten wij te kakken gezet worden tegenover andere bezoekers van de sauna? Wij hebben een hele moeilijke en lange weg gehad om te komen waar we nu zijn. Ons dieet is vaker eten in kleine porties. We verteren ook gewoon bij u maar ons dieet is ook nog zo dat we niet alles wat bij u op de kaart staat ons ook goed valt. Vers brood is voor ons erg moeilijk te verteren bv en zo kan ik nog meer dingen opnoemen waar wij rekening mee moeten houden. Bovendien kunnen wij geen 6 of 8 x bij u bestellen dat kan niemand met de prijzen die jullie hanteren want een gewone tosti staat al niet op de kaart. Het wordt tijd dat er in 2017 eens rekening gehouden wordt met dit soort mensen. Er is toch ook een aparte rookruimte bij u? Er worden honderden mensen geopeerd per jaar en dat alleen al in 1 ziekenhuis in Utrecht bekijk dat eens landelijk? Ga met je tijd mee en zorg voor voorzieningen dat wij gewoon ons snackje kunnen nuttigen zonder dat we worden uitgekafferd terwijl wij toestemming hadden om dit op die plek te doen. Een leuke saunadag naar de maan en ik zoek wel een sauna waar ik niet gediscrimineerd wordt en ik wel mijn voedingsstoffen binnen krijg die ik voor mijn dieet nodig heb. Thermen Soesterberg jullie moesten je schamen
Marion | 26-09-2017
Wij hadden nog een 10 badenkaart van sauna Omega de voorganger van Sauna Soesterberg.
De baden die wij nog tegoed hadden werden d.m.v een
aantal vouchers vervangen.
Toen wij bij onze volgende entree met zijn tweeën op een voucher naar binnen wilden mocht dat niet.
In onze ogen was dat eerlijk geweest.
Er is een actie dat de tweede entree gratis is maar niet voor ons dus want wij hadden al geprofiteerd van de korting op de 10 badenkaart.
Geheel onterecht vinden wij als er zo'n vergelijking wordt gemaakt.
Jammer maar het is zeer commercieel geworden daar.
Margreet | 25-09-2017
Mooi modern, maar wel wat killig complex. Goede faciliteiten, maar veel en veel te druk. Rond het zwembad enorme drukte, maar ook in de sauna's veel mensen. Voor de 'belevenis' opgietingen in het saunatheater stonden steeds lange rijen. Niet de moeite van het wachten waard: veel spectakel, met film en muziek, maar hierdoor was er te weinig aandacht voor een goede opbouw van de opgieting. Geen succes wat ons betreft. Eten absurd duur: 8 euro voor een soepje is echt extreem. Kortom, niet voor herhaling vatbaar. We missen het oude complex... Volgende keer naar Lunteren of Veenendaal: kleinschaliger, niet zo massaal en veel meer ontspanning en gezelligheid.
hans | 17-09-2017
Meer recensies van hans (8)
Mooie sauna maar erg duur. De broodjes kosten bijna tien euro en toen hebben we maar een luncharrangement genomen. Was ook niet echt goed erg karig. Ook weinig vegetarisch. Toetjes ook weinig. Klein glaasje met wat yochurt er in. Ook hadden we nog een dinerarrangement. Was ook niet goef. Bijna niks vegetarisch. Weinig keuze en weer toetje met een klein glaasje yochurt. Wat een afknapper. Toen een gast die klaagde dat zijn vriendin verbrand was aan haar vinger en personeel restaurant geen creme wilde geven want dat was voor personeel in de keuken. Belachelijk gewoon. Nederlandse sauna cadeauwbon is ook niet geldig bij soesterberg. Ik kom niet meer terug. Sauna is prima maar voor
de rest hoeft het voor mij niet meer.
a.beers6@chello.nl | 07-09-2017
Vandaag voor het eerst naar Thermen Soesterberg geweest. De sauna's zijn over het algemeen netjes en goed, net als de zwembaden. Bubblebaden kan je niet zelf aanzetten, dus zit je soms lang te wachten op wat bubbles. Verder is men overdreven streng, gewoon rigide en dus niet meer relaxed. Mensen die in lekker bij elkaar in het zwembad staan te genieten en werkelijk niets doen, worden nodeloos gewaarschuwd. Met slippers het stoombad in, bijna paniek.... Live cooking, een lachertje!. Buffet niet echt smakelijk en beperkte keus. Veel te veel mensen toegelaten, dus echt druk. Saunatheater...... Hoe verzin je het,. Het heeft niets meer met sauna te maken, maar met plat vermaak.Al met al geen fijne sfeer, wij komen er niet meer!
Fred | 03-09-2017
Een mooie aanbieding gehad via de mail. Omdat mijn vriendin en ik daar erg graag komen dacht ik, weet je wat ik doe een 10 badenkaart voor de avond. Mooie prijs van 119,50. Echter bij het bestellen op de bestelsite kwam ik op een prijs van 129,50 uit. Hierover gebeld en te horen gekregen dat de juiste prijs de prijs is die op de bestelsite staat. Een lokkertje dus en in mijn ogen zware misleiding want de aangeboden prijs zou moeten gelden, zeker omdat er nooit een rectificatie is geweest voor de avondbadenkaart. Wel voor de 20 badenkaart. Een dikke vette nul voor deze sauna waar mijn vriendin en ik dus niet meer komen.
Marcel | 01-09-2017
Gisteren voor het eerst in Thermen Soesterberg geweest. Een prachtig saunacomplex. Netjes, groot en schoon.
Wel was het te druk, er werden teveel mensen binnen gelaten. Onvoldoende ligbedden waardoor mensen verloren rondliepen met hun tas en handdoeken.
Horeca erg duur, b.v. smoothie 6,50 euro, een lunchbroodje tussen de 9 en 12 euro.
Voor ons zijn het massale en de hoge horeca prijzen reden om niet meer hier naar toe te gaan.
Jacqueline | 24-08-2017
Gisteren dagje geweest, erg mooi geworden, vriendelijk personeel en het lunch buffer s' middags was top, geen negatieve ervaring gehad.
Wij gaan zeker nog een x.
Mis alleen een lekker kruidenbad.verder veel en mooie faciliteiten..en heerlijke zwembaden.
Conny schalkwijk | 11-08-2017
We zijn er 9 augustus geweest. Veel faciliteiten. Opgietingen met mooie show.
Maar verder: Massa is kassa, zoveel mogelijk mensen binnen halen, te weinig ligbedden, handdoeken en badjassen bij zwembad en afkoelplekken op de grond gekwakt omdat er geen haken in de buurt zijn. Wc’s niet schoon. Restaurant duur.
Zeer streng antirook beleid, op het terras een kleine mogelijkheid om te kunnen roken maar werd door gasten gebruikt om te eten. Voor rokers dus geen plek. Een afgang t.o.v. vorig jaar.
Hier kon het personeel niet iets aan veranderen, mag niet. (Leuke baas)
Door allerlei koopjes publiek was de sfeer er ook naar. T.o.v. vorig jaar zeer slecht.
Geen aanrader. Ik heb het daar wel gezien.
John | 11-08-2017
Meer recensies van John (3)
Als ervaren sauna gangers waren mijn man en ik natuurlijk reuze benieuwd naar deze nieuwe sauna. En moet gezegd, ziet er prachtig uit. Het theater sauna met de showopgietingen ging voor ons wat aan zijn doel voorbij. Wat ons opviel was dat er zowel bij ontvangst als restaurant bezoek wat aan het lot werden overgelaten. Geen uitleg, geen plattegrond (sauna was net ca een week open) dat vonden we een minpunt. Ook opvallend waren de serveersters in witte blouse en donkerblauwe broek wat wat agentuniform aandeed. Maar dat zijn kleine details. De live Cooking ervaring was naar ons idee niet echt duidelijk. Zowel bij binnenkomst gaf de gastvrouw ons niets door als tijdens het rondlopen en ontdekken dat je ingrediënten kon verzamelen. Geen borden hingen er met wat je kon bestellen. Lastig voor diegenen die graag tevoren al zien wat ze wensen op te scheppen. Het was daarom beperkt. De soep (bouillion) was bijzonder sterk van smaak, tevens de bloemkool met kerrie. Niets ten nadele van de koks die duidelijk met liefde stonden te koken en het een ieder naar de zin maakten. Helaas een half uur na het eten eindigde mijn saunabezoek helaas in een doorlopende wcgang. En het viel me op dat daar waar ik op de wc kwam meerderen darmproblemen leken te hebben. Ik werd uiteindelijk vriendelijk geholpen aan diarreeremmers en een banaan door het receotiepersoneel maar ik let wel op het eten daar voortaan.
Esther | 08-08-2017
Waren we lekker naar de sauna en na het afrekenen kat in de zak. Een leuke bon via vakantie veiling gekregen via via Blijkt dat het wel incl buffet was zoals ze bij binnenkomst aangaven. Maar door een slechte communicatie en onduidelijkheden bleek na afloop dat we nog flink onze buidel moesten trekken voor het buffet. Een slechte marketing want hier komen wij nooit meer terug. Tevens geleerd geen veilingbonnen meer aan te nemen. Dit was onze 1e veiling en thermen soesterberg ervaring.
Mieke | 02-08-2017
Vooral de kwaliteit van het restaurant (zowel eten als bediening) en het personeel is erg teleurstellend. En dat terwijl de prijzen er niet om liegen. Toen wij onze feedback bij het weggaan gaven werd hier nauwelijks op gereageerd. Zonde, want de saunafaciliteiten zijn mooi opgezet. Wel erg massaal en met de kennis dat het vooral om winst draait een reden om niet meer terug te komen.
Tim | 20-05-2017
Een tegenvaller. Onpersoonlijk, groot, druk, ongezellig en duur. Ik ga liever ergens anders heen waar men nog respect en oog voor de klant heeft.
nixxci | 18-05-2017
Echt een tegenvaller. Met name door de belachelijke prijzen en slechte kwaliteit van het restaurant en werkelijk het hele grasveld volgepropt met bedjes. Wij hadden een maaltijdsalade met vis besteld a 17 euro. Wat kreeg mijn vriendin op d'r bord? Een zak gemengde slamelange op een bord gegooid met drie plakken zalm erop uit een pakje en drie rauwe gamba's. Dat was het serieus! De salade pittige kip miste allerlei ingrediënten en toen ik daarnaar vroeg zat de koriander in de dressing ??? Geen spoor van gezien want die dressing was helder. De sesamzaad en limoen zou daar dan ook inzitten. Om net iets over vijfen konden we geen broodje meer bestellen en patat alleen als supplement terwijl we dus al een hoofdgerecht hadden gegeten. Het enige pluspunt: de vissalade die we retour zenden werd zonder problemen terug genomen en van onze rekening gehaald.
Marleen | 17-05-2017
Was altijd zeer goed, voorheen, Sauna Soesterberg. Nu alleen uit op winst kennelijk. Na ruim 20 jaar trouwe klant moet ik een niet binnen 24 uur doorgebelde annulering (met reden!) betalen. Geen enkele clientvriendelijkheid meer te bespeuren. Jammer.
Teleurgestelde (ex) client. | 04-05-2017
De laatse keer dat ik er was op een warme zondag in april ben ik met een afknapper weggegaan. De hele dag geen plek voor een bedje, niet met een leuke pareo op het terras mogen zitten. Moet een badjas zijn. Ik dacht dat ik voor ontspanning kwam. Het lijkt wel een concentratiekamp ! Ze zijn aan,t verbouwen en werken aan de ontspanning van gasten. Struikelpaden allom ! Ik heb nog een aantal saunagangen te goed daar ik een jaarkaart heb. Dus die maak ik wel op. Prijzen in de horeca zijn niet normaal. Kreeg je dan ook nog iets bijzonders? Nee hoor, het minste van het minste.
Vita Ietswaard | 26-04-2017
Klein stukje over SAUNA SOESTERBERG....
Afgelopen vrijdag samen met m'n vriendin gezellig dagje sauna! Ze had van haar werk voor de kerst een nationale Nederlandse saunabon gekregen. Vanwege de problemen met haar knie konden we deze nu pas gaan gebruiken. Dag afgesproken, verlof genomen en zij de reserveringen gedaan. Aangezien ze nog meer bonnen had gekregen leek het een goed plan om eerst telefonisch contact te hebben en zo te achterhalen welke bon gebruikt kon worden. De nationale saunabon was geen probleem. Bij de reservering via internet werd nogmaals gevraagd op welke wijze er betaald ging worden en heeft zij wederom de bon ingevuld.
Bij het weggaan dien je af te rekenen. Wat krijgen we te horen.... DEZE BON ACCEPTEREN WIJ NIET!!!
Natuurlijk stonden wij perplex!
Hoezo niet?
Er is zelfs over gebeld?!
Het staat zelfs bij de reservering?!
Hoewel de dames erg vriendelijk waren wisten ze eigenlijk niets meer te zeggen dan 'ik weet het niet'! Vervolgens voegde één van de dames eraan toe dat ze HELEMAAL geen bonnen accepteerden...!
Na een hoop vragen van onze kant en weinig antwoord van hun kant kregen we domweg te horen dat "ze dat nou eenmaal niet doen"!
Met andere woorden : pech!
Natuurlijk laten we ons daar niet zomaar mee wegsturen! Wie neemt dan de telefoon aan? Waarom moet je de wijze van betalen invullen op internet?
Nogmaals," ik weet het niet "!
De dame verdween uit het zicht om te overleggen.
Inmiddels was onze opperbeste stemming gedaald tot onder het vriespunt....
Ze kwam terug met de mededeling dat ze er niets aan kon doen...
De bon werd teruggegeven en de bedoeling was dat wij" gewoon "zouden betalen.
Wij stelden voor dat hier een oplossing voor bedacht moest worden want zó kon het niet!!!
Ineens verscheen de manager van de horeca (om het nog mooier te maken), en die kwam ons nogmaals bevestigen dat ze geen bonnen accepteerden. Nou dát hadden we inmiddels wel begrepen!!
En dat er incapabel personeel rondloopt wisten we ook al. Dat ze zelf absoluut niet begrepen waar ze mee bezig waren was óók al duidelijk!
Vervolgens kwam er een voorstel dat er één sauna arrangement in mindering gebracht zou worden. De vrouw maakte duidelijk dat ze écht verder niets kon betekenen en voegde eraan toe dat ze wilde dat we met een glimlach zouden vertrekken! (?)
Omdat we het al behoorlijk zat waren besloten we af te rekenen. Nou denk je dat dit het was maar nee....
Het enkele arrangement wat in rekening werd gebracht bleek beduidend duurder dan waarmee op internet wordt geadverteerd!!
Toen mijn vriendin daar iets over zei kregen we het standaard antwoord "ik weet het niet"!
Ze haalde de site op haar tel naar voren en liet het zien!!!!
Nogsteeds wist ze het niet.....
Inmiddels stonden wij te koken en wilden alleen maar weg weg WEG!!!!!
Zo kwam er een abrupt einde aan een leuke dag en blijft het gevoel knagen dat we gewoon opgelicht zijn!!!
Deze sauna kun je dus beter overslaan want ze maken de regels en de prijzen ter plekke!
Ik heb even gewacht met het schrijven van dit stukje om een juiste (en niet in boosheid geschreven) weergave te kunnen geven.
Ik hoop dat ik anderen hiermee deze ellende kan besparen.
L.Beekhuizen | 17-04-2017
Vollop in verbouwing, een tegenvaller. Zonnebedjes mochten niet bezet gehouden worden. Als klant betaal ik voor een plekje en stonden wij dus raar te kijken toen al onze spullen in de modder gezet was. Sauna behoort voldoende zonnebedjes aan te bieden aan klanten en ik behoor niet een hele dag met mn tas vol met boek, handdoeken, zonnebrand ed te sjouwen.
Baden vielen tegen, geen kruidenbad of andere speciale baden. Alleen standaard zwembad.
Nee wij gaan hier niet meer naar toe.
Naomi | 28-03-2017

Geef hier jouw review

Wat is jouw ervaring met "Thermen Soesterberg" ?
Hoe waardeer je Thermen Soesterberg in het algemeen?

Over de site / disclaimerAdres toevoegenVermelding en adverterenContactOver naturismeread more


Time: 0.032