Na het lezen van eerdere recensies zijn we zonder verwachtingen naar Elysium gegaan.
Wij hebben een prima en heerlijke dag gehad. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Het was druk, maar dat verdeelde zich prima over het complex. Bij het inchecken moesten we inderdaad even wachten, maar iedereen werd netjes en correct geholpen
Alle baden en sauna's waren schoon en goed op temperatuur.
Horeca was meer dan prima. Niet hoeven wachten (en het was een drukke dag), vriendelijk personeel en goede kwaliteit van eten.
Elysium is een grote sauna, heeft leuke aanbiedingen en daardoor is het wellicht wat drukker. Maar goed, als je dat niet wil, moet je naar een andere (dure) sauna gaan.
Wil je een leuke fijne en enigszins betaalbare dag dan is Elysium wat ons betreft gewoon nog steeds een aanrader!
Miranda | 11-11-2023
Ik vond het veel te druk in deze sauna. We schrokken toen we aan kwamen rijden :parkeerplaats vol met auto' s. Waarschijnlijk doen ze acties op verschillende sociale media om elke dag zo te vullen. Ontvangst was niet heel vriendelijk: nauwelijks uitleg. Omdat het zo vol was , is het denk ik ook niet goed schoon te houden: ik vond de toiletten niet schoon en ook sommige baden niet.lang gewacht om in een wirlpool te kunnen : lukte pas tegen etenstijd. Daarna eten in het restaurant: ook daar heel druk: ruim 50 minuten moeten wachten op onze bestelling.het eten is niet heel bijzonder en je hebt maar weinig keus. Het ging fout bij het afrekenen: horeca personeel had een aantal drankjes op de rekening gezet die wij niet hadden besteld. Daar kwam ik achter na het afrekenen. Geld kreeg ik niet terug. De aangeboden tegoedbon wilde ik niet want ik kom hier niet meer terug. Er werd geen andere oplossing geboden en daarmee was de kous af. Elysium heeft geen telefoonnummer. Heel raar en dat zegt genoeg over hun klantgerichtheid.
Marjot | 29-07-2023
Donderdag 1 december 2022 een bezoek gebracht aan Elysium.
Waardeloze ervaring!!!! Temperaturen in alle sauna’s staan laag! Als je niet een half uur op de hoogste plek in de sauna kon zitten ging je echt geen zweetdruppeltje laten!
Bij de afrekening even vermeld dat bij alle sauna’s de temperatuur lager stonden dan aangegeven op de bordjes buiten de sauna,maar kreeg alleen de dooddoener dat je de temperatuurmeters met een korreltje zout moest nemen ! Maar wel een energietoeslag op de rekening durven zetten!! Voor mijn dochter en mij de laatste keer geweest in Bleiswijk!!
Marianne Enthoven | 02-12-2022
Elysium was ooit een sauna waar ik heel graag kwam. Met de energie crisis is dat helaas verleden tijd. De sauna's zijn wat temperatuur betreft zo laag gezet, dat het niet interessant meer is. Bij de receptie heb ik dit aangegeven en wordt het gewoon glashard ontkent. Maar er wordt door alle bezoekers over geklaagd, en ik voel als ervaren sauna bezoeker de temperatuur in een sauna goed aan. De temperatuurmeters in de sauna's zijn voor het grootste gedeelte verwijderd, zodat je niet kunt controleren of je gevoelstemperatuur juist is. De bubbelbaden zijn ook laag gezet wat temperatuur betreft. Zat in het bubbelbad, en kreeg het gewoon koud. De bezoekster die naast me zat zei: ik krijg hier gewoon kippenvel. Dat er energie bespaard moet worden begrijp ik, maar hiermee verpest de organisatie de hele sauna belevenis. Ik kom voorlopig niet meer terug. Ga wel naar een andere sauna.
Linda Velders | 18-11-2022
Elysium....nooit meer. Ga liever naar een sauna waar je vriendelijk en eerlijk behandeld wordt. Had een kortingskaart waar code ontbrak die ik los aan kon tonen. Alle medewerking ontbrak. Tot onbeschofte toe. Snauw kon je krijgen. Moet een dagje uit zijn. Daar nooit meer.
Anneke den Dulk | 21-08-2022
Zou het erg zijn om hier te werken? We hebben welgeteld één mevrouw gevonden in het restaurant die zeer vriendelijk was. Voor de rest kregen we het idee dat gasten nou net niet de bedoeling zijn in de sauna. Bij ontvangst een zuchtende dame die probeerde ons te vertellen wat er niet open was en dat we beslist geen telefoons mee mochten nemen, in het restaurant (flesje plat water voor €4,50!) was het, op die ene mevrouw na, ook niet veel beter.
Het is een zeer groot complex met absolute potentie, maar op dit moment scoort het echt een zware onvoldoende.
En zoals alle IWR sauna's: op de borden geen fijn welkom geheten, maar voornamelijk wordt alles getoond wat niet mag en daarnaast wat er allemaal bij te boeken is tijdens het bezoek. Enige vorm van gastvrijheid ontbreekt.
Overigens was het eten, behalve duur, wel erg goed!
Reijn | 01-08-2022
Meer recensies van Reijn (4)
Heel slecht, iedereen zit met z'n telefoon maar twee vrouwen worden er als criminelen uit gezet. Een waarschuwing doen ze alleen op blote dagen en op badkleding dag niet????als twee criminelen werden we voor paal gezet.stonden in onze badjas op de parkeerplaats.nooit nooit meer
Helen | 11-07-2022
Slecht slecht en nog ns slecht!
Bijna alle koelbaden zijn weg. (onderhoud????) voor ongeveer 500 gasten 3:00 M X1,5 meter. Lekker fris?
Gevaarlijke situatie in de panorama saina. Zitvlak los en zakt er iemand doorheen! achterstallig.
In de daarbij aanwezige warme 3 douches werk er maar 1
Infrarood lampen zijn er genoeg maar helaas werkt hier een groot deel ook niet van!
In de veel te kleine rustruimte mag je gratis van de sigarettenrook personeel genieten!
Andre van Veen | 07-06-2022
Van geboekte en reeds betaalde arrangement bleek bij entree hamam gedeelte niet leverbaar.
We kregen iets anders wat we niet wilden
Te druk
Geen plek in de sauna's dus alsmaar rondlopen en zoeken
Koffie lauw en taart niet vers
Pepernoten oud
Sauna niet heet genoeg
Op klachten wordt niet gereageerd
T de Wit | 06-12-2021
Vandaag na jaren weer eens naar Elysium geweest. En helaas, de 'fabriek' is er nog slechter aan toe dan ooit. Akkoord, de bediening loopt beter maar de kaart is werkelijk niet meer dan een cafetaria 'model'. De Corona check bij de ingang ( incl. legitimatie???) wordt gedaan door een vrouw die rechtstreeks uit het leger lijkt te komen. Dan is het nog schrijnender dat je daarna met zeker 40-50 man moet wachten bij de receptie waar slechts 2 dames totaal geen oog hebben voor de situatie. Dat het bij het afrekenen bekend was - na onze opmerking- dat er 'de laatste tijd erg veel lichamelijk contact voorkwam bij stellen' en er desondanks 0,0 toezicht was heel de dag is helemaal het toppunt.
Henk den Ouden | 17-10-2021
Meer recensies van Henk den Ouden (16)
Helaas van mij geen goede recensie. Qua klantvriendelijkheid hoef je hier niets te verwachten. In de maand juni ben ik met een vriend heen geweest. Bij de boeking heb ik aangegeven een diner te willen nuttigen. I.v.m. corona dacht ik dat je dit erbij moest boeken bij de reservering. De prijzen voor het diner leken normaal bij de boeking, tot we er op de dag zelf achter kwamen dat het meeste op het menu veel goedkoper was dan de prijs van het geboekte diner. Daarbij mocht je alleen koffie, thee of fris nuttigen bij het geboekte diner. Al met al 8 euro te veel betaald, omdat de maaltijd en het drinken dat wij hadden genuttigd dus veel goedkoper waren. We hadden in de middag de prijzen van de kaart geconstateerd en waren nog voor het eten naar de receptie gegaan of wij de boeking van het diner ongedaan mochten maken. Maar dit mocht met geen mogelijkheid.
Daarnaast hadden we een ritueel geboekt die nieuw was. De prijs konden we daardoor niet zien op de geprinte afbeeldingen bij de balie, omdat er nog geen reclame van ophing. De vrouw die de reservering maakte had aangegeven dat het 10 euro (afgerond) koste. Dit kwam overeen met de andere rituelen. Maar bij het afrekenen moesten we ineens 15 euro betalen.
Ik heb een klacht geschreven aan Elysium en heb teruggave gevraagd van het geld van het eten dat wij niet genuttigd hebben. Ook aangegeven dat ik de gerekende kosten van het ritueel niet netjes vond, gezien ons een andere prijs was aangegeven. Hierop heb ik een heel onvriendelijke mail ontvangen met een duidelijke boodschap: van ons als Elysium hoef je niets terug te verwachten. Nu na een paar maanden ben ik er nog van ontdaan. Zeker gezien wij een totaal andere ervaring ervoeren van het hotel the Golden Tulip die gekoppeld was aan ons arrangement. Dit hotel kreeg van ons een 10 qua vriendelijkheid en services. Elysium was hierna echt een koude douche!
Kim | 22-08-2021
Na het omkleden kwamen we in zo'n overvolle sauna, dit heb ik nog nooit gezien. Nergens plek, alles bomvol. Toen werd er tegen mijn buik aangestoten (5mnd zwanger), direct rechts omkeerd.
Bij de balie de situatie uitgelegd, ondanks dat wij niks hadden gebruikt en 5 min binnen waren geweest kregen wij geen geld terug voor zowel lunch buffet als entree.
Nooit meer.
Stefanie | 31-01-2020
Vandaag met een vriendin naar Elysium Bleiswijk geweest. Vroeger was dit een ontzettend fijne sauna waar je met liefde extra betaalde voor luxe. Vandaag met hoge verwachtingen weer eens terug.
Het was echt een abominatie; standaard in de rij voor het damestoilet, een indian headmassage die echt nergens op leek en een gesloten restaurant wegens gebrek aan personeel.
Met als resultaat dat wij gevraagd werden ons diner buiten aan tafel te nuttigen. Denk je in: 29 januari, 19.30, 7 graden. Ze kwamen het diner wel brengen, dat dan weer wel (what were they thinking).
Bij vertrek werd ons gevraagd of we genoten hadden, we hebben eerlijk gezegd wat we ervan vonden.
De reactie was; jammer. Fijne avond in elk geval.
MSB | 29-01-2020
Gisteravond een avondje naar het Elysium geweest.
Wat niet op de site staat dat het restaurant gesloten is dat hoorde wij bij aankomst.
Als we wilden eten moesten wij gelijk reserveren , dus dat hebben we gedaan.
Wij hebben een uur op ons eten moeten wachten , naast ons twee dames meer dan een uur.
De salade was afgeraffeld bord met sla wat carpartio er overheen en 3 cherry tomaatjes gewoon weg schandalig, dat voor €15,90 Zo ook de koffie bleef een half uur weg op het nog wel geopende kleine terras buiten , ook daar regende het klachten.
Bij de receptie gemeld , er werd lauw gereageerd met het restaurant wordt verbouwd en we hebben nieuw personeel ,daar hebben wij geen boodschap aan.
Dit is je klanten beduvelen, geen manager die zich liet zien
daarbij vloeren vies met zand, nee niet weer
jannie v Gils | 15-06-2019
Slechte dure horeca!!!!
G. Van Dam | 27-04-2019
Heel druk, niet schoon, slecht eten (shared lunch, alles kwam uit een potje), duur, diverse faciliteiten buiten gebruik.
Dit was ons laatste bezoek aan Elysium.
We zoeken de volgende keer wel een ander sauna centrum.
J v.d. Krogt | 07-02-2019
We komen hier al jaren en het is erg jammer dat de hygiëne momenteel ver te zoeken is. Het was erg vies, er lag oa een plas bloed in de gang met een spoor en medewerkers liepen er gewoon langs, de wc's waren onder geplast, pleisters op de vloer etc. Er was veel kapot/buiten gebruik. Bij geen enkele sauna klopte de temperatuur, het was overal flink kouder.
Het was vandaag erg druk en er werd erg overdreven gegluurd waardoor wij ons niet prettig voelden(er stond er zelfs 1 id douche met zichzelf tespelen).
Je word verplicht om in een restaurant wat te eten, jammer van de belachelijke prijzen!
Restaurant Max is al maanden dicht en gaat ook niet meer open.
Zoals het er nu aan toegaat is het zeker geen aanrader!
Esmee | 27-11-2018
Gezien ik alleen op maandagen in juni kan wilde ik boeken met mijn e-tickets van dagjewelness.nl, bleek dat er geen maandagen in juni beschikbaar waren. Ik heb gevraagd of dit niet mogelijk was aangezien ik anders geen gebruik kan maken van de regeling en dit kon niet en ik kreeg ook het bedrag niet terug voor de e-tickets. Heel raar dat je een maand van te voren al alle maandagen blokkeert, anders had ik deze tickets sowieso niet gekocht. Hele onpersoonlijke behandeling vind ik dit!
Liza | 04-06-2018
Laatste 2 x slechte ervaring. Muizen in het restaurant.Niet goed onderhouden. Faciliteiten hollen achteruit.
Vroeger ging ik hier graag naar toe.
Wij gaan inmiddels naar Sauna Soesterberg en naar Sauna Binnenmaas. Allebei veel beter.
Julia | 01-03-2018
Bij binnenkomst had HET systeem maar reservering voor 1 persoon, terwijl de reserveringsbevestiging 2 personen aangaf !
Om half 7 scheen de zon, het was 20 graden, maar het was verboden om buiten op het terras te eten !
De reden hiervoor was, dat de terrassen een hele dag gesloten waren, vanwege het onstuimige weer ???
Klagen bij de floormanager horeca had geen zin, werd doorverwezen naar de receptie, omdat dit besluit door hogerhand ? was genomen
Hogerhand was ene , zeer onvriendelijke, jongeman ,genaamd Bob !!
Bob had duidelijk nog nooit van enige flexibiliteit gehoord !!
Ter afsluiting viel tot 2x toe de stroom uit buiten, terwijl we in het zoutwaterbad lagen !!
Eruit gaan was geen optie, omdat het levensgevaarlijk is in het pikdonker !!
Zo te zien aan de vele klachten, wordt deze waarschijnlijk ook afgedaan met excuses blablabla.
Bij voorbaat neem ik daar geen genoegen mee, maar wil een echte, relaxte dag !!
Anita | 02-10-2017
Kom er al jaren en altijd een goede sfeer. Afgelopen weekend voor het eerst op een zaterdag gegaan maar tien was het megadruk. Wel jammer dat mensen niet kunnen wachten met aan elkaar zitten tot ze thuis zijn. Erg vervelend als je in bad zit en ze gaan tegenover je boven op elkaar zitten.
Personeel is vriendelijk en het eten is goed. Mooie baden en sauna's...veel variatie. Maar volgende keer toch maar weer op een doordeweekse dag.
shiep | 16-11-2016
In maart 2016 2 cadeauvouchers gekregen bij een bezoek aan Elysium i.v.m. het jubileum. Meteen gereserveerd voor 11 juli. Op deze datum daar aangekomen blijkt dat ik verkeerd geboekt heb. Ik heb op de normale manier geboekt in plaats van via de link die op de voucher vermeld staat. Dom van mij. We hadden dus een reservering voor 2 personen (voor het normale bedrag) en 2 vouchers die nog een aantal dagen geldig waren. Maar hier konden ze niets mee bij de kassa. Ze verscholen zich achter het systeem. Via het systeem was het niet mogelijk om de vouchers in te nemen in plaats van het volledige bedrag. Het enige wat we konden doen is het volledige bedrag betalen of anders weer naar huis. Manager er bij geroepen, maar dat was hetzelfde verhaal. Het zat voor die dag al vol voor de vouchers dus we konden alleen het volledige bedrag betalen. In de auto de directie gebeld. Geen oplossing. Overkoepeld orgaan IWR gebeld met deze klacht, ook zij verschuilde zich achter het systeem. Geen enkele oplossing!! Zo ga je anno 2016 niet met klanten om.
Lisette | 11-07-2016
Ik twijfel tussen "gemiddeld" en "beter dan gemiddeld", omdat ik het mogelijk gemiddeld vind, omdat ik niet zoveel vertier en vermaak zoek, maar meer rust.
Veel vertier en vermaak is er zeker: het is een belevenis waar veel mensen op af komen, maar ik vond het wat benauwend, zeker omdat ik heel de tijd de weg kwijt was.
Het personeel was vriendelijk en het eten lekker.
Marijn | 30-03-2016
Meer recensies van Marijn (57)
Helaas veel te druk we zijn ook eerder weg gegaan.
Deze klacht neer gelegt bij de receptie de dame die erachter stond kon ons alleen maar gelijk geven ook zij vind het te druk worden
De sauna gaat op deze manier hard achteruit jammer
ron | 02-11-2015
Als sauna-fan blij dat dit centrum for well-being bijna om de hoek ligt van mijn woonplaats Zoetermeer, zeker een aanrader waard voor iedereen die een dag wil genieten van gezonde rust en verwent wil worden met een weldaad voor lichaam en geest.
René | 31-03-2012