Naturismegids

Wellnessresort de Veluwse Bron

6.3

Gemiddeld cijfer van 20 beoordelingen.

Adresgegevens

Wellnessresort de Veluwse Bron
Viskweekweg 10
8166 KJ Emst (gemeente Epe)
0578 688 888
Website
Lat: 52.309173
Long: 5.996539

Informatie

De Veluwse Bron ligt tussen Apeldoorn en Zwolle midden in de mooie Veluwse natuur van Emst. Een droomplek waar rust en ontspanning de boventoon voeren. Het wellnessresort ligt op een
21 hectare groot landgoed en biedt meer dan 9.000 m2 aan de mooiste wellnessfaciliteiten.

In het hoofdgebouw zijn unieke faciliteiten te vinden, waaronder een compleet Oosters badhuis met hamam, een uitgebreide rasul, een ware gletsjergrot, een zwembad van natuursteen en een riant kruidenbad. Het wellnessdorp tussen het hoofdgebouw en het paviljoen is uniek in zijn soort. Want waar in Nederland is er een Wildobservatie sauna, een Veluwse sauna, een Pakistaanse Zoutmijnsauna of een compleet Kelo-saunadorp te vinden? Verspreid over het buitenterrein liggen diverse baden, waaronder een ruim zwembad, een zoutwaterbad, diverse whirlpools en een bruisbad. En dat alles aan een prachtig groot meer, waar het zuivere water als natuurlijke kwel omhoog borrelt.

Afstanden

  • Brussel 249 Km / 02:41
  • Utrecht 86 Km / 01:01

Faciliteiten

  • Binnensauna
  • Buitensauna
  • Infrarood sauna
  • Stoombad
  • Zwembad (binnen)
  • Zwembad (buiten)
  • Voetenbad
  • Dompelbad
  • Restaurant
  • Bar
  • Massage
  • Zonnebank
  • Terras
  • Zonneweide
  • Whirlpool
  • Scrubruimte
  • IJskamer

Reviews van bezoekers over Wellnessresort de Veluwse Bron

Wij zijn ook benieuwd naar jouw ervaringen met Wellnessresort de Veluwse Bron. Laat het ons weten!
Wij zijn vandaag bestolen uit ons kastje.Wij hadden deze goed afgesloten en er nog aan getrokken of hij dicht zat. Toen wij dit bij de balie meldden, werd er gesuggereerd dat wij het kastje open hadden gelaten. Dit is absoluut niet waar. Zij konden niks voor ons doen. Iemand kan dus zo maar in deze kledingkastjes komen. Wees gewaarschuwd!
Corien | 08-03-2018
Bij het reserveren waren er problemen. We beschikken over 2 verschillende e- tickets. Wilden voor 26 januari de beide tickets verzilveren. Helaas was het maar voor een ticket mogelijk. Het 1e ticket hadden we net gekocht en was wel te verzilveren. Het 2e ticket was niet meer te verzilveren, mogelijk omdat de actie vol zou zijn. Heb meteen een extra e ticket gekocht, welke ook niet te verzilveren was voor deze datum. Tussen de reserveringen zat ongeveer 5 a 10 minuten. Nadat we met veel moeite en het eindeloos doorlopen van het keuze menu, waarbij steeds naar het contactformulier wed verwezen, lukte het uiteindelijk een medewerkster te spreken. Er wordt voor deze keuze wel aangegeven dat je dan extra kosten moet betalen. De medewerkster gaf aan dat er alleen plaats was als ik de volle entreeprijs zou betalen. Men wilde verder niet meewerken, ook niet toen ik had aangegeven dat het 1e ticket wel kon worden verzilverd. Wij zitten nu met een tickets die nu nog niet te verzilveren zijn.

Onze ervaringen met het restaurant zijn slecht.
Wij hadden een afspraak om vanaf 12.45 te lunchen. Wat ons opviel was dat er geen fruit was. Rond 13.00 uur hebben we het personeel gevraagd om dit nieuw was. Bij navraag door deze medewerker, bleek dat ze het vergeten waren klaar te zetten. Ook was het brood al op. De groenten enz voor de groentesoep waren eveneens op. De prijzen zijn voor het aanbod en service veel te hoog.
Bij het e-ticket was inbegrepen een kopje warme chocolademelk met appelgebak.
Echter we kregen alleen het appelgebak en slagroom (waar je voor bij moet betalen). Gevraagd waarom er geen chocolademelk was, keken ze ons aan met wat bedoel je. Uiteindelijk kregen we de chocolademelk in een kapotte kop geserveerd.

Overigens wordt er volop diverse plaatsen gewerkt aan het aanpassen cq verbeteren van o.a. de sauna's.

Er wordt niet zichtbaar gecontroleerd op de geluidsoverlast in de stilte sauna's.
Mensen zitten onder de bordjes volop te praten. Je kunt net zo goed de bordjes weghalen.

Bij receptie werd ons gevraagd of alles naar wens was, toen ik bovenstaande punten aangaf, kreeg ik als antwoord, dat ik het contactformulier maar moest invullen.
henk | 31-01-2018
Snel en eenvoudig noemen ze het om met een gratis kaartje te reserveren. Wat een ontmoediging als je niet zo goed digitaal bent. Telkens maar weer opnieuw proberen en je krijgt voor een "gratis kaartje" echt niemand aan de telefoon. Alleen na 10 x proberen op allerlei manieren. Wat ik tenslotte gedaan heb is dat zogenaamd een masage af wou zeggen. Toen kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. En wat voor één. Het fatsoen was ver te zoeken! Ik had maar 1 vraagje en dat was of het me wel gelukt was die dag, het reserveren voor ons drieën. Het was echter niet de bedoeling dat ik daarvoor belde. Ik was niet welkom want voor die dag waren de "gratis" kaartjes vol. Vorig jaar al dacht ik afgelopen zondag een dagje te hebben geregeld. Helaas was dit dus niet goed gegaan. Daar sta je dan bepakt en bezakt. Ze wou een nummer van mij, een E ticket nummer en als ik dat niet had kon ze me niet verder helpen. Gewoon schandalig. Ik kreeg zelfs nog geen aanbod voor een gewoon kaartje. Je bent letterlijk een NUMMER bij de Veluwese bron. Daarna maar naar Sauna Sare in Oldenzaal gegaan waar je tenminste niet hoeft te boeken en iedereen van harte welkom is. Geen fabriek zoals bij de Veluwse bron.
Trudy woolderink | 29-01-2018
Het saunacomplex is uitgebreid en bij mooi weer is het fijn om in de tuin te zitten. Het restaurant is matig, het personeel echter weer een stuk vriendelijker.
Slecht punt voor hygiëne omdat de dompelbaden erg smerig waren. Het water was ondoorzichtig van het vuil en bovenop het dompelbad lag een vette laag van de zonnebrandcrème, echt goor ! Het was een drukke, warme dag met veel gasten. Is het mogelijk het water in de dompelbaden meer te filteren of te verversen ?
Geertje | 05-06-2017
Vandaag naar De Veluwse Bron geweest. "t Was een topdag. Prachtig weer. Maar ik hoorde veel ongenoegen om mij heen over de ligbedden. En ik snap het. Ook al kom je wat later. Ik vind, dat je dan recht hebt op een ligbed. Het is toch niet voor niets een "Wellness" resort. Of gaat voor het management stiekem weg ook hier het financiële belang de boventoon voeren.
Nog even over Renée. Zij liep vanavond in de bediening. Topmeid! Doet goed haar best. Heeft opslag verdiend.

Misschien nog eens tot ziens, maar ik wil wel een ligbed.

Groet'n van Dick
Dick van der Voort | 25-05-2017
De sauna is groot maar net als meerdere personen slechte ervaring met klantvriendelijkheid. Met een wellnessbon heb ik keurig de benodigde info ingevuld op de daarvoor aangewezen website. Vervolgens heb ik een reservering aangemaakt via Veluwse Bron. Daar klikte ik op acties (in de veronderstelling dat ik daar wel de code ergens in kon vullen). Dit gebeurde niet dus heb vervolgens bij de kassa aangegeven dat ik een kortingscode had. Op de dag van bezoek heb ik nog een e-mail gestuurd waar ik tot op heden geen antwoord op gekregen heb. Bij de kassa gaf een bijzonder onvriendelijke, pinnige oudere dame daarbij aan dat ik zelf de fout gemaakt had en daardoor niet met korting naar de sauna mocht. Het saunabezoek was verder prima, in een enkele sauna stinkt het wat naar plas.
Lara | 16-03-2017
Mijn vriend en ik zijn gisteren een dagje hier geweest. Helaas was het zeker niet zoals we verwacht hadden. Het water in de whirlpools was echt te koud en ook het zwemwater was zeker niet de temperatuur die op de bordjes stond. We hadden dinerbuffet geboekt en bij het inchecken een kaartje gekregen met de tijd dat we er moesten zijn.. na 10 minuten zoeken kwam er eindelijk een tafeltje vrij.. maar na weer eens 10 minuten werden we hier ronduit bot weggestuurd door een medewerkster omdat hier alleen groepen van meer dan 2 personen mochten zitten.. ze smeet een bordje op tafel en we kregen te horen dat we over een half uur maar terug moesten komen.. we zijn op zoek gegaan nar een andere tafel waar we zeker nog 20 minuten met de restjes van onze voorgangers op tafel hebben gezeten. T is dat we al voor t buffet hadden betaald anders waren wij al lang weggeweest. Bij het uitchecken een klacht gemaakte.. toen we vertelden hoe de medewerkster er uit zag zei de vrouw achter de balie met een veelzeggende toon...ooh dan weet ik al wie het is.. (wij wisten genoeg....) maar de manager van 't restaurant die er bij geroepen werd was "stomverbaasd ".. nee dit had hij over haar nog niet eerder gehoord... (maar natuurlijk meneer.......).. we kregen n tas mee om t "goed" te maken maar n excuses hebben we niet gehoord..misschien n idee om n gast vrouw bij t restaurant neer te zetten die toe ziet op de tafel verdeling en zorgt dat mensen geen half uur zoekend hoeven rond te lopen.. kortom wij gaan hier niet meer heen... er zijn veel betere wellness resorts in Nederland
Ieniej | 13-11-2016
Vorige week maandag bij de Veluwse bron geweest en ook ik doe dit NOOIT meer. Reservering via de website van de organisatie gedaan met een voucher die mij dochter met de Amersfoortse marathon had gekregen.
Bij binnenkomst zag de receptioniste dit in het systeem en vroeg mij vervolgens om de voucher welke ik vervolgens inleverde.
Aan het einde van ons bezoek liepen wij naar de receptie om onze eindrekening netjes te betalen. Het eindbedrag was tot mijn verbazing hoger dan dat ik in mijn hoofd had en gaf dit ook gelijk aan. Volgens de receptioniste moest het allemaal kloppen, na bijna de hele dag in de sauna geweest te zijn waren mijn dochter en ik erg moe dus heb ik maar betaald. De volgende dag heb ik thuis de rekening nagerekend en kwam toch echt weer tot de conclusie dat er €20,95 te veel is berekend.
Vervolgens de organisatie via mail hierop gewezen en gevraagd het te veel betaalde bedrag terug te storten.
Nou wil de organisatie niet meewerken en houdt vol dat de rekening klopt.
in de mail geven ze aan dat ik de voucher had moeten inleveren wat ik dus heb gedaan want de receptioniste vroeg mij om de voucher.
indien ik niet snel mijn geld terug heb ga ik het juridisch aanpakken! Ik kom hier dus nooit meer, wat een onprofessionaliteit dat de klant dupe wordt van een fout die bij de receptie wordt gemaakt. En dan heb ik het niet eens over een omelet die ik bij de lunch heb besteld, rosbief kaas, kaas was niet eens gesmolten ;-(. Lopend buffet dinner is ook een afrader, enige positieve is de saunafaciliteiten, genoeg aanwezig. Al met al zou ik niemand deze sauna aanraden en hoop dat ik mijn te veel betaalde geld snel terug heb.
D. Fabri | 24-10-2016
Heerlijke dag ! Hedel mooi complex een heerlijk in ons blootje van het herfstzonnetje genoten ! We komen nog eens terug
Adriaan | 26-09-2016
Meer recensies van Adriaan (2)
Mooi compex, echter bij de afrekening zagen wij pas thuis dat wij voor een fors bedrag waren aangeslagen voor diverse dure alcoholische dranken die geen van ons heeft besteld. Dit werd veroorzaakt door een verwisseling bij de afrekenbalie met een bandje van een ander persoon. Dit hebben wij bij de directie kenbaar gemaakt. Los van het feit dat je gewoonweg als een klein kind wordt afgepoeierd, heeft men geen enkel klantgevoel of klantbelang. We werden keer op keer met een kluitje in het riet gestuurd. Door hen werd alleen maar aangegeven dat het niet hun schuld was en dat wij zelf de bon moesten controleren. Daar zijn wij het mee eens, echter is er ook nog iets als klantvriendelijkheid. Wij eten geen boterham minder hierdoor, maar meedenken met je gasten zou toch wel fijn zijn. Aangegeven dat we vaak met een groep komen en altijd naar volle tevredenheid. Ook hierop geen enkele coulante reactie. Hier hebben wij allemaal een heel vervelende nasmaak aan over gehouden. Voor ons hoeft het niet meer, deze mensen hebben nog nooit een training klantvriendelijkheid gehad. Lekker slim van hen! Not! Zijn een grote groep trouwe bezoekers kwijt. We gaan wel naar Bussloo, deze schijnt tegenwoordig erg goed te zijn.
Herman | 03-12-2015
Regelmatig heb ik met verschillende mensen een bezoek gebracht aan, het wellness centrum en vond het altijd een verwendag, TOT GISTEREN de badkleding dag, was ronduit slecht. Hoe vaak ik de haren van anderen tussen mijn vingers heb moeten halen in het water van de verschillende baden is te goor voor woorden. Het was overal vies, en vooral erg luidruchtig. In verschillende sauna's zijn wij geweest waar we vanwege het galmen weg zijn gegaan omdat het geluid zo kaatst. De uitleg van de opgieting hebben wij niet gehoord omdat die persoon niet te volgen was. De opgieting opzich vond ik ook erg rommelig maar waarschijnlijk kwam dat omdat we de uitleg ook niet meegekregen hadden. Lekker rustig in de sauna was dus niet bij en om 22.15 uur werd ons medegedeeld door dezelfde persoon van de opgieting, dat de wellness om 23.00uur ging sluiten........ WE HADDEN NOG DRIE KWARTIER!!!!!!!!
Nou die infrarood cabine was de lol dus ook vanaf. We zijn toen maar richting kleedkamer gegaan. TELEURGESTELD....... EN NEE. VOOR MIJ VOORLOPIG NIET WEER. ZAL HET EEN ANDER DUS OOK NIET MEER AANBEVELEN.
JOLANDA
Jolanda | 19-08-2015
van je A.O.W.houdt je niet zoveel over .
maar hier naartoe is vakantie
k.ruiter | 04-06-2014
Meer recensies van k.ruiter (4)
Op een zeer warme dag genoten van deze heerlijke sauna. Heerlijk buiten gelegen (voldoende ligbedden beschikbaar). Er reed zelfs een karretje met koele drankjes die je kon bestellen. En in de middag zijn er zelfs gratis ijsjes uitgedeeld!
Gewoon fantastisch.
Marja | 04-08-2013
Toen mijn vrouw en ik in februari 2013 hier voor het eerst kwamen, ging er een wereld voor ons open.
Als midden veertigers waren we nog nooit in een sauna geweest en hebben vreselijk genoten.
In september gaan we weer genieten van een heerlijk dagje sauna Veluwse Bron.
Ron | 26-07-2013
een van de mooiste in nederland.
elke keer weer erg genoten
k.l.ruiter | 01-02-2013
Meer recensies van k.l.ruiter (4)
Chrissy | 07-09-2012
mooi en ruim opgezet zeker een aanrader vriendelijk personeel
john | 31-08-2012
Het is een eind rijden, maar echt de moeite waard. Het was heerlijk rustig.
Mijn man en ik hebben onze huwelijksreisje er gevierd en het voelde ook als een minivakantie: goede sfeer en heel ontspannend al heb je eigenlijk wel genoeg aan veel minder sauna's, het gaf toch een gevoel van luxe.
Carola | 23-05-2012
Meer recensies van Carola (48)
Mooie omgeving, heel vriendelijk personeel, zeer veel mogelijkheden. Heb nu al zin in de volgende keer. Een echte aanrader!
Edwin | 17-05-2011
in potentie een topsauna. Het aantal mogelijkheden is enorm groot en het terein is erg ruim opgezet. Het aantal bezoekers mag nog wel wat toenemen voor de gezelligheid en de sfeer. Hoewel, die rust heeft ook zijn voordelen als je met vriendinnen bent :-)
Marleen | 29-09-2010

Geef hier jouw review

Wat is jouw ervaring met "Wellnessresort de Veluwse Bron" ?
Hoe waardeer je Wellnessresort de Veluwse Bron in het algemeen?

Aanbiedingen Nederland
Over de site / disclaimerAdres toevoegenContactAdverterenCookiesread more


Time: 0.024