Wellnessresort de Veluwse Bron
Adresgegevens
Wellnessresort de Veluwse Bron
Viskweekweg 10
8166 KJ Emst (gemeente Epe)
0578 688 888
Website
Lat: 52.309173
Long: 5.996539
Viskweekweg 10
8166 KJ Emst (gemeente Epe)
0578 688 888
Website
Lat: 52.309173
Long: 5.996539
Informatie
De Veluwse Bron ligt tussen Apeldoorn en Zwolle midden in de mooie Veluwse natuur van Emst. Een droomplek waar rust en ontspanning de boventoon voeren. Het wellnessresort ligt op een
21 hectare groot landgoed en biedt meer dan 9.000 m2 aan de mooiste wellnessfaciliteiten.
In het hoofdgebouw zijn unieke faciliteiten te vinden, waaronder een compleet Oosters badhuis met hamam, een uitgebreide rasul, een ware gletsjergrot, een zwembad van natuursteen en een riant kruidenbad. Het wellnessdorp tussen het hoofdgebouw en het paviljoen is uniek in zijn soort. Want waar in Nederland is er een Wildobservatie sauna, een Veluwse sauna, een Pakistaanse Zoutmijnsauna of een compleet Kelo-saunadorp te vinden? Verspreid over het buitenterrein liggen diverse baden, waaronder een ruim zwembad, een zoutwaterbad, diverse whirlpools en een bruisbad. En dat alles aan een prachtig groot meer, waar het zuivere water als natuurlijke kwel omhoog borrelt.
21 hectare groot landgoed en biedt meer dan 9.000 m2 aan de mooiste wellnessfaciliteiten.
In het hoofdgebouw zijn unieke faciliteiten te vinden, waaronder een compleet Oosters badhuis met hamam, een uitgebreide rasul, een ware gletsjergrot, een zwembad van natuursteen en een riant kruidenbad. Het wellnessdorp tussen het hoofdgebouw en het paviljoen is uniek in zijn soort. Want waar in Nederland is er een Wildobservatie sauna, een Veluwse sauna, een Pakistaanse Zoutmijnsauna of een compleet Kelo-saunadorp te vinden? Verspreid over het buitenterrein liggen diverse baden, waaronder een ruim zwembad, een zoutwaterbad, diverse whirlpools en een bruisbad. En dat alles aan een prachtig groot meer, waar het zuivere water als natuurlijke kwel omhoog borrelt.
Afstanden
- Brussel 254 Km / 02:27
- Utrecht 87 Km / 00:56
Faciliteiten
- Binnensauna
- Buitensauna
- Infrarood sauna
- Stoombad
- Zwembad (binnen)
- Zwembad (buiten)
- Voetenbad
- Dompelbad
- Restaurant
- Bar
- Massage
- Zonnebank
- Terras
- Zonneweide
- Whirlpool
- Scrubruimte
- IJskamer
Reviews van bezoekers over Wellnessresort de Veluwse Bron
Wij zijn ook benieuwd naar jouw ervaringen met Wellnessresort de Veluwse Bron. Laat het ons weten!
Op 6, 7 en 8 maart, dus ruim van te voren contactformulier wijziging ingevuld, helaas nooit een bevestiging ontvangen, problemen met mailaccounts volgens website.
Bellen lukte ook niet, telkens een keuzemenu maar niemand echt aan de lijn.
Wel 2 x € 15,95 betaald, waarschijnlijk mijn geld kwijt nu.
We hadden goede ervaringen met Veluwse Bron maar is nu wel veel minder geworden.
Dick. | 11-03-2020
Meer recensies van Dick. (2)Een punt van aandacht ik zou graag zien dat de extra weekend toeslagen er afgaan dit is zeer misleidend,vraag gewoon een vaste prijs voor deze dagen .en niet de entree gelden verhogen met toeslagen.
voor de rest is het top wellnessresort.
G.H v/d H | 18-02-2020
Het resort ziet er prachtig uit.
De dames bij de receptie zijn zeer vriendelijk.
In het restaurant wordt je snel geholpen.
Alle sanitair is mooi schoon.
De sauna's zijn niet overvol.
Toen ik aankwam waren beide parkeerplaatsen behoorlijk vol en er waren ook erg veel mensen.
Maar ondanks dat kon ik iedere sauna in en ook de baden waren niet stampvol.
Ja als er 200 mensen in het bubblebad willen zullen ze even moeten wachten.
Voor mij een hele dikke 9 voor de Veluwse bron.
Vincent | 05-02-2020
In de voorlees sauna wordt niet voorgelezen. De stoelen in het restaurant hadden allang vervangen moeten worden. RVS items op sommige toiletten roesten harder dan een Fiat in 1970. De geluidsinstallatie in de rustruimte boven het restaurant kraakt zo erg dat het eigenlijk niet om aan te horen is. Het glas van de gashaard bij de ingang van het restaurant is in tijden al niet aan de binnenkant schoongemaakt, je kunt de vlammetjes nog amper zien.
De efficiëntie van keuken en bedienend personeel is gelukkig nog wel op orde. Het aantal opgietingen is helaas verminderd en voor een aantal moet je nu reserveren en extra betalen.
Het is jammer om te zien hoe het management een van de mooiste sauna resorts van het land zo laat verpauperen.
cees | 20-01-2020
M.F. Teleng | 02-01-2020
De Finse sauna binnen was stuk, de temperatuur van baden en douches te laag.
De bewegwijzering binnen is slecht waardoor je aan het dwalen slaat. Het display in de lift functioneert niet meer.
Aangezien we het bezoek cadeau hadden gekregen voor ons 40 jarig huwelijk is het voor ons en de gulle gever zuur.
Jan Schrik | 23-11-2019
Neel | 22-05-2019
Plezierige ontvangst, goede sauna faciliteiten en verrassende ontspanningsmogelijikheden (met name zoutwaterbad 34 graden en Tropisch binnenstrandje 30 graden). Beslist een aanrader.
Het was er wel erg druk. Veel jonge stellen waaruit blijkt dat dagje sauna ook voor de jongeren een (blote) trend is.
Wat bijzonder leuk was dat we 2 x gratis toegangskaarten gekregen (geldig van 1 juni t/m 30 sept). We gaan zeker weer.
Hendrik | 06-01-2019
Meer recensies van Hendrik (2)Vandag met mijn vrouw een bezoek gebracht aan de Veluwse Bron. Vriendelijk en gastvrij personeel en een groot aanbod aan sauna's en overige faciliteiten. Een aanrader.
Harrie Ros | 05-01-2019
Stukken van het servies ,stoeltjes bij de haard waar op de armleuning geen vulling meer zit.
Boven in de lounche ruimte is het echt armoedig geen bediening meer maar wel 3.90 voor een glaasje heet water met 2 plakjes gember en limoen.
Jammer een gemiste kans door een goede stylist en meer te investeren in kwaliteit kan er weer meer uitstraling uit jullie komen
ennovy | 23-12-2018
Carin Reinders | 20-12-2018
Birgit | 04-09-2018
Corien | 08-03-2018
Onze ervaringen met het restaurant zijn slecht.
Wij hadden een afspraak om vanaf 12.45 te lunchen. Wat ons opviel was dat er geen fruit was. Rond 13.00 uur hebben we het personeel gevraagd om dit nieuw was. Bij navraag door deze medewerker, bleek dat ze het vergeten waren klaar te zetten. Ook was het brood al op. De groenten enz voor de groentesoep waren eveneens op. De prijzen zijn voor het aanbod en service veel te hoog.
Bij het e-ticket was inbegrepen een kopje warme chocolademelk met appelgebak.
Echter we kregen alleen het appelgebak en slagroom (waar je voor bij moet betalen). Gevraagd waarom er geen chocolademelk was, keken ze ons aan met wat bedoel je. Uiteindelijk kregen we de chocolademelk in een kapotte kop geserveerd.
Overigens wordt er volop diverse plaatsen gewerkt aan het aanpassen cq verbeteren van o.a. de sauna's.
Er wordt niet zichtbaar gecontroleerd op de geluidsoverlast in de stilte sauna's.
Mensen zitten onder de bordjes volop te praten. Je kunt net zo goed de bordjes weghalen.
Bij receptie werd ons gevraagd of alles naar wens was, toen ik bovenstaande punten aangaf, kreeg ik als antwoord, dat ik het contactformulier maar moest invullen.
henk | 31-01-2018
Trudy woolderink | 29-01-2018
Slecht punt voor hygiëne omdat de dompelbaden erg smerig waren. Het water was ondoorzichtig van het vuil en bovenop het dompelbad lag een vette laag van de zonnebrandcrème, echt goor ! Het was een drukke, warme dag met veel gasten. Is het mogelijk het water in de dompelbaden meer te filteren of te verversen ?
Geertje | 05-06-2017
Nog even over Renée. Zij liep vanavond in de bediening. Topmeid! Doet goed haar best. Heeft opslag verdiend.
Misschien nog eens tot ziens, maar ik wil wel een ligbed.
Groet'n van Dick
Dick van der Voort | 25-05-2017
Lara | 16-03-2017
Ieniej | 13-11-2016
Bij binnenkomst zag de receptioniste dit in het systeem en vroeg mij vervolgens om de voucher welke ik vervolgens inleverde.
Aan het einde van ons bezoek liepen wij naar de receptie om onze eindrekening netjes te betalen. Het eindbedrag was tot mijn verbazing hoger dan dat ik in mijn hoofd had en gaf dit ook gelijk aan. Volgens de receptioniste moest het allemaal kloppen, na bijna de hele dag in de sauna geweest te zijn waren mijn dochter en ik erg moe dus heb ik maar betaald. De volgende dag heb ik thuis de rekening nagerekend en kwam toch echt weer tot de conclusie dat er €20,95 te veel is berekend.
Vervolgens de organisatie via mail hierop gewezen en gevraagd het te veel betaalde bedrag terug te storten.
Nou wil de organisatie niet meewerken en houdt vol dat de rekening klopt.
in de mail geven ze aan dat ik de voucher had moeten inleveren wat ik dus heb gedaan want de receptioniste vroeg mij om de voucher.
indien ik niet snel mijn geld terug heb ga ik het juridisch aanpakken! Ik kom hier dus nooit meer, wat een onprofessionaliteit dat de klant dupe wordt van een fout die bij de receptie wordt gemaakt. En dan heb ik het niet eens over een omelet die ik bij de lunch heb besteld, rosbief kaas, kaas was niet eens gesmolten ;-(. Lopend buffet dinner is ook een afrader, enige positieve is de saunafaciliteiten, genoeg aanwezig. Al met al zou ik niemand deze sauna aanraden en hoop dat ik mijn te veel betaalde geld snel terug heb.
D. Fabri | 24-10-2016
Adriaan | 26-09-2016
Meer recensies van Adriaan (4)Herman | 03-12-2015
Nou die infrarood cabine was de lol dus ook vanaf. We zijn toen maar richting kleedkamer gegaan. TELEURGESTELD....... EN NEE. VOOR MIJ VOORLOPIG NIET WEER. ZAL HET EEN ANDER DUS OOK NIET MEER AANBEVELEN.
JOLANDA
Jolanda | 19-08-2015
maar hier naartoe is vakantie
k.ruiter | 04-06-2014
Meer recensies van k.ruiter (4)Gewoon fantastisch.
Marja | 04-08-2013