Naturismegids

Wellnessresort de Veluwse Bron

5.1

Gemiddeld cijfer van de laatste 27 reviews.

Adresgegevens

Wellnessresort de Veluwse Bron
Viskweekweg 10
8166 KJ Emst (gemeente Epe)

Website
Lat: 52.309173 / Long: 5.996539
Google mapsOpenStreetMap (fiets)

Informatie

De Veluwse Bron ligt tussen Apeldoorn en Zwolle midden in de mooie Veluwse natuur van Emst. Een droomplek waar rust en ontspanning de boventoon voeren. Het wellnessresort ligt op een
21 hectare groot landgoed en biedt meer dan 9.000 m2 aan de mooiste wellnessfaciliteiten.

In het hoofdgebouw zijn unieke faciliteiten te vinden, waaronder een compleet Oosters badhuis met hamam, een uitgebreide rasul, een ware gletsjergrot, een zwembad van natuursteen en een riant kruidenbad. Het wellnessdorp tussen het hoofdgebouw en het paviljoen is uniek in zijn soort. Want waar in Nederland is er een Wildobservatie sauna, een Veluwse sauna, een Pakistaanse Zoutmijnsauna of een compleet Kelo-saunadorp te vinden? Verspreid over het buitenterrein liggen diverse baden, waaronder een ruim zwembad, een zoutwaterbad, diverse whirlpools en een bruisbad. En dat alles aan een prachtig groot meer, waar het zuivere water als natuurlijke kwel omhoog borrelt.

Afstanden

  • Brussel 252 Km / 02:55
  • Utrecht 83 Km / 01:09

Faciliteiten

  • Binnensauna
  • Buitensauna
  • Infrarood sauna
  • Stoombad
  • Zwembad (binnen)
  • Zwembad (buiten)
  • Voetenbad
  • Dompelbad
  • Restaurant
  • Bar
  • Massage
  • Zonnebank
  • Terras
  • Zonneweide
  • Whirlpool
  • Scrubruimte
  • IJskamer

Reviews van bezoekers over Wellnessresort de Veluwse Bron

Wij zijn ook benieuwd naar jouw ervaringen met Wellnessresort de Veluwse Bron. Laat het ons weten!
Wij zijn er vandaag geweest. De sauna's waren ok. Wel was het erg druk. Het water in de zwembaden was veel te koud naar onze mening, zowel binnen als buiten.
Als je even voor twaalf trek hebt is er alleen gebak. Vervolgens tot 12:00 uur stiptheidsacties van het personeel.
Al met al niet heel best en het kan vele malen beter.
Bas Veerman | 09-12-2023
Op een zaterdag geweest en het was heel druk. We konden toch overal terecht. Het was schoon en het personeel was vriendelijk en werkten in hoog tempo wat ook heel goed was dat het personeel commentaar gaf aan verklevende stellen en praten waar dat niet mocht. Prima
Henk | 29-10-2023
Vandaag dagje Veluwsebron gedaan fantastische ervaring!
We hebben van het nieuwe diner buffet mogen genieten een echte aanrader!!
We komen zeker weer.
Henk | 24-12-2022
We zijn er gister geweest.
Top. Veel sauna's en heel veel mogelijk heden.
Tip:meer bordjes.. En iets meer ligstoelen!
Zeker een aanrader.
Frans Van Doorn | 16-05-2022
Meer recensies van Frans Van Doorn (2)
Eergisteren een arrangement met menu geboekt. De entree was al anders dan in bijv. Bussloo waar wij geen legitimatie hoefden te laten zien. Balie personeel bijna bij het áfsnauwerige' af dat alle massage en buauty vol was. Erg onvriendelijk (jullie willen toch wat faciliteren tegen genoeg geld?).. Hoe dan ook deuren worden met een deur stopper van schoonmaak-cans open gehouden. In de kelder waren kleding haakjes weg gehaald...Stop de gaatjes dicht en werk af. Management heeft zijn handen vol om het personeel klantvriendelijk te maken. Dit is echt de druppel. Al vanaf de opening komen wij in Emst. Prachtige locatie maar het personeel laat te wensen over zeg. Het eten; zelfs op de kaart ; een frietje van EUR 3,95 niet los te bestellen enkel bij een salade of hoofdgerecht. Hoe vriendelijk? Zelfs in de beste frietzaak heb je een frietje oorlog voor EUR 2,50. Bediening: "Zelf even ophalen".
Bij het arrangement een dessert. Liever een dubbele espresso met een likeurtje. Die vraag gesteld of dat kon. Nee, 'tegen meerwaarde'. Even later toch een correctie; 'dat kan'. Wij zeiden nog tegen elkaar het eerste pluspunt. Wat schetst onze verbazing? Op de rekening EUR 17,30 verrekend voor twee espresso en de likeurtjes. Eergisteren via de site (die beweerd binnen 48 uur te reageren) mijn punt gemaakt. Een reactie? Ho maar. GA NIET MEER NAAR DEZE SAUNA-- SCHANDE! --
Michel | 11-10-2021
Ik kon op vakantieveilingen bieden op een voucher. Aangezien we een paar dagen in Epe zouden zijn eerst gecheckt of er nog plaats was. Er was voldoende plaats om te boeken. Toen ik de voucher eenmaal had, niet eens voor zoveel minder als de gewonde entree, wilde ik gaan boeken maar dat feest ging niet door. Met een voucher scheen de sauna wel vol te zitten. |Gewoon boeken kon nog wel. Dan maar proberen contact op te nemen. Dat gaat dus niet. Telefonisch niet bereikbaar. Wel via facebook. Maar dan krijg je pas enkele dagen later antwoord. De voucherplekken waren vol. Ik voel me ernstig misleid. Dit heeft me doen besluiten nooit meer naar de Veluwse Bron te gaan en dit voorval ook tegen iedereen die het maar horen wil te vertellen.
Marijke | 25-09-2021
Vergane glorie, voorheen onze favoriete Sauna afgelopen woensdag geweest, voor een high end sauna complex rommelig meerder faciliteiten buiten gebruik en rommelige ingesealde verwijzingen naar douches op andere locaties.
Douches die niet of slecht werken zeep automaten leeg. Even lunchen, de keus voor niet visliefhebbers (3 visgerechten op de kaart) zijn hamburger en saté beide met steakhouse friet

Maw makkelijk eenvoudig te bereiden, eerst drinken besteld en het bierglas bevat nog de vingerafdrukken en lippenstift van de vorige klant,
Oh ja sorry dat is niet goed…….

Daarna de saté lauwwarm en de hamburger smaakloos met saus die iets te lang voorbereid in het bamboe bakje heeft gestaan bij de
Voorbereiding in massa. Er zit een mooi verkleurd laagje op. De hamburger druipt het vet uit en wordt geserveerd met 10 plakjes komkommer salade ook te lang van te voren voorbereid dus lekker lauw qua temperatuur.

De steakhouse friet, nou dan verwacht je iets grofer gesneden onregelmatige friet. De friet hier valt onder de noemer Aviko steakhouse friet met andere woorden gewoon normale ‘patat’. Slap en heeft al tijdje gelegen.

Maar goed als je honger hebt eet je maar wat, en de eetfabriek gaat echt niet het proces bijbuigen.
Klachten kenbaar gemaakt alles genoemd men zou het melden bij de keuken. Aangegeven dat het ons niet om restitutie gaat maar dat we begrijpen dat op deze dag Sauna Bussloo volzit. Verder niets meer gehoord.

Dus erg jammer niet meer op ons lijstje en Sauna waar we vroeger voor Corona vaak kwamen maar nu echt beneden nivo.

Na 4 uurtjes 150 euro armer vertrokken,

Jammer jammer jammer

Jan en Sylvia Thalens
Jan Thalens | 11-09-2021
Waardeloze communicatie. Echt belachelijk dat ze zich zo geweldig voordoen op internet. De sauna's zullen zeker prachtig zijn hoor, maar wat een verschrikkelijk ingericht bedrijf. Nergens een telefoonnummer te vinden, dus contact opnemen is niet te doen. Vriendin heeft ze bijna moeten stalken via FB om een reactie te krijgen; echt niet normaal.

Je geld terug krijgen kun je ook vergeten; daar werken ze ook niet aan mee. Echt ernstig dat het mogelijk is om op deze manier een bedrijf te runnen. Het boeit ze geloof ik erg weinig; want dit soort problemen doen zich al langer voor lees ik op allerlei klachtenwebsites.

Kleine tip voor als je toch telefonisch contact met ze wil opnemen; probeer dit nummer: +31 xxxxxxxx van IWR (international Wellness Resorts), dit is het overkoepelende bedrijf waar erg veel sauna's (waaronder Veluwse bron) bij zijn aangesloten. Mijn aanrader? Vermijd dit bedrijf als de pest en ga lekker naar een sauna toe die gewoon in eigen beheer is en waar je telefonisch contact mee op kunt nemen.

van hun website (dan weet je welke sauna's je beter kan vermijden ivm de slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt):
IWR werd in maart 2011 opgericht en heeft onder haar hoede een aantal toonaangevende wellnessresorts waaronder de Veluwse Bron – Emst (gemeente Epe), SpaPuur – Tilburg, Elysium – Bleiswijk, SpaSense – Geldrop (bij Eindhoven), de Zwaluwhoeve – Hierden (gemeente Harderwijk), SpaWell (Peize, Drenthe) en Thermen Holiday (Schiedam).
Marleen | 19-08-2021
Reactie Wellnessresort de Veluwse Bron
Het genoemde nummer is niet de juiste nummer om de Veluwse Bron te bereiken.
Na het maken van een online reservering bij de Veluwse Bron, moest ik door omstandigheden mijn reservering afzeggen. Omdat telefonisch contact niet mogelijk is een contactformulier ingevuld. Het duurde dagen voordat hierop werd gereageerd, plus: het kost dus 7,50 om de reservering the cancelen. Administratiekosten. Ik vind dit een schandalige en klantonvriendelijke manier van doen. Ik ken geen enkele andere sauna waar het geld kost om een reservering af te zeggen. De commercie neemt het volledig over van deze sauna keten en er is dan ook geen sprake meer van enige klantenservice. Ik ga in de toekomst dus naar minder massale en geldbeluste en kleinschaliger sauna's.
hans | 24-06-2021
Meer recensies van hans (8)
Wellness dag gepland voor woensdag 11 maart, door onstandigheden kon deze dag niet doorgaan.
Op 6, 7 en 8 maart, dus ruim van te voren contactformulier wijziging ingevuld, helaas nooit een bevestiging ontvangen, problemen met mailaccounts volgens website.
Bellen lukte ook niet, telkens een keuzemenu maar niemand echt aan de lijn.
Wel 2 x € 15,95 betaald, waarschijnlijk mijn geld kwijt nu.
We hadden goede ervaringen met Veluwse Bron maar is nu wel veel minder geworden.
Dick. | 11-03-2020
Meer recensies van Dick. (2)
ik ben er diverse keren geweest en het is altijd weer een verwendag mij en mijn vriendin.
Een punt van aandacht ik zou graag zien dat de extra weekend toeslagen er afgaan dit is zeer misleidend,vraag gewoon een vaste prijs voor deze dagen .en niet de entree gelden verhogen met toeslagen.
voor de rest is het top wellnessresort.
G.H v/d H | 18-02-2020
Ik begrijp alle negatieve reacties niet zo goed.
Het resort ziet er prachtig uit.
De dames bij de receptie zijn zeer vriendelijk.
In het restaurant wordt je snel geholpen.
Alle sanitair is mooi schoon.
De sauna's zijn niet overvol.
Toen ik aankwam waren beide parkeerplaatsen behoorlijk vol en er waren ook erg veel mensen.
Maar ondanks dat kon ik iedere sauna in en ook de baden waren niet stampvol.
Ja als er 200 mensen in het bubblebad willen zullen ze even moeten wachten.
Voor mij een hele dikke 9 voor de Veluwse bron.
Vincent | 05-02-2020
We hebben weer een heerlijk dagje uit gehad. Helaas gaat de Veluwse bron wel hard achteruit. Noodzakelijke reparaties blijven kennelijk achterwege, de schoonmaak is zichtbaar minder en er zijn veel dingen stuk of beschadigd.

In de voorlees sauna wordt niet voorgelezen. De stoelen in het restaurant hadden allang vervangen moeten worden. RVS items op sommige toiletten roesten harder dan een Fiat in 1970. De geluidsinstallatie in de rustruimte boven het restaurant kraakt zo erg dat het eigenlijk niet om aan te horen is. Het glas van de gashaard bij de ingang van het restaurant is in tijden al niet aan de binnenkant schoongemaakt, je kunt de vlammetjes nog amper zien.

De efficiëntie van keuken en bedienend personeel is gelukkig nog wel op orde. Het aantal opgietingen is helaas verminderd en voor een aantal moet je nu reserveren en extra betalen.

Het is jammer om te zien hoe het management een van de mooiste sauna resorts van het land zo laat verpauperen.
cees | 20-01-2020
Meer recensies van cees (3)
Na een half uur buiten gestaan te hebben in de kou waren wij binnen.kluisje was groot genoeg.water zwembad koud en ook het zoutbad was niet warm.overvol en druk. Bij de sauna ' s.geen ontvangst bij de lunch en zijn maar een plekje gaan zoeken.geirriteerde serveerster (hadden geen uitleg gekregen lunch buffet) en het gevoel dat we werden weggekeken. Voor ons nooit meer. Te druk en te massaal en 100 euro voor 3 uurtjes "relaxen" in de drukte is best veel geld!
M.F. Teleng | 02-01-2020
23 november bezocht ik samen met mijn partñer de Veluwse Bron. Dit was een nogal.teleurstellende ervaring. Je moest met 2 personen 1 armbandje en locker delen (deze was niet groot genoeg voor de kleding van 2 personen) Dat ene armbandje maakt het onmogelijk om de persoon zonder armbandje te identificeren in geval van een calamiteit.
De Finse sauna binnen was stuk, de temperatuur van baden en douches te laag.
De bewegwijzering binnen is slecht waardoor je aan het dwalen slaat. Het display in de lift functioneert niet meer.
Aangezien we het bezoek cadeau hadden gekregen voor ons 40 jarig huwelijk is het voor ons en de gulle gever zuur.
Jan Schrik | 23-11-2019
Ging wel, sauna's waren lekker. Maar bij het zoutbad staat een bordje stilte ruimte. Het was helaas alles behalve stil. Twee dames die erg luidruchtig waren en als ze op de bordjes stilteruimte gewezen werden keken ze elkaar lachend aan. Zo was het ook nog bij een paar andere stilte ruimtes. Hele aardige bediening en lekker gegeten. Genoten van de dieren die daar rond liepen met hun kleintjes, maar als je over een weide loopt ligt het wel helemaal vol, echt vol met stront. Beetje jammer dat dat niet wordt weggehaald.
Neel | 22-05-2019
Zaterdag 5 januari 2019 voor het eerst samen met mijn vrouw naar Wellnesscomplex De Veluwse Bron geweest.
Plezierige ontvangst, goede sauna faciliteiten en verrassende ontspanningsmogelijikheden (met name zoutwaterbad 34 graden en Tropisch binnenstrandje 30 graden). Beslist een aanrader.
Het was er wel erg druk. Veel jonge stellen waaruit blijkt dat dagje sauna ook voor de jongeren een (blote) trend is.
Wat bijzonder leuk was dat we 2 x gratis toegangskaarten gekregen (geldig van 1 juni t/m 30 sept). We gaan zeker weer.
Hendrik | 06-01-2019
Meer recensies van Hendrik (2)
Topsauna,
Vandag met mijn vrouw een bezoek gebracht aan de Veluwse Bron. Vriendelijk en gastvrij personeel en een groot aanbod aan sauna's en overige faciliteiten. Een aanrader.
Harrie Ros | 05-01-2019
Wij komen hier vanaf het begin,zien nu wel dat er weinig geinversteerd wordt.
Stukken van het servies ,stoeltjes bij de haard waar op de armleuning geen vulling meer zit.
Boven in de lounche ruimte is het echt armoedig geen bediening meer maar wel 3.90 voor een glaasje heet water met 2 plakjes gember en limoen.
Jammer een gemiste kans door een goede stylist en meer te investeren in kwaliteit kan er weer meer uitstraling uit jullie komen
ennovy | 23-12-2018
Meer recensies van ennovy (2)
Dinsdag jl geweest en tot onze verrassing waren vele gewaardeerde sauna’s afgesloten voor arrangementen. De Lavendelsauna heeft geen spoor van lavendel en de Kela sauna ook afgesloten. Reacties hierop worden niet gewaardeerd. Contact per telefoon niet mogelijk en ondanks deze ervaring wilde oudste dochter zondag samen gaan, maar ondertussen zijn de prijzen voor zondag verdubbeld! Erg jammer, klant gevoel is verdampt....
Carin Reinders | 20-12-2018
Hele fijne sauna. Wel erg groot. Houd je van knus, dan moet je hier niet zijn. Alhoewel, ze hebben bij de Veluwse Bron zeker ook knusse hoekjes. Het is allemaal mooi opgezet en er is voor ieder wat wils. Vind saunadag alleen meestal wat duur. Daarom koop ik altijd online met korting voor de Veluwse Bron.
Birgit | 04-09-2018
Wij zijn vandaag bestolen uit ons kastje.Wij hadden deze goed afgesloten en er nog aan getrokken of hij dicht zat. Toen wij dit bij de balie meldden, werd er gesuggereerd dat wij het kastje open hadden gelaten. Dit is absoluut niet waar. Zij konden niks voor ons doen. Iemand kan dus zo maar in deze kledingkastjes komen. Wees gewaarschuwd!
Corien | 08-03-2018
Bij het reserveren waren er problemen. We beschikken over 2 verschillende e- tickets. Wilden voor 26 januari de beide tickets verzilveren. Helaas was het maar voor een ticket mogelijk. Het 1e ticket hadden we net gekocht en was wel te verzilveren. Het 2e ticket was niet meer te verzilveren, mogelijk omdat de actie vol zou zijn. Heb meteen een extra e ticket gekocht, welke ook niet te verzilveren was voor deze datum. Tussen de reserveringen zat ongeveer 5 a 10 minuten. Nadat we met veel moeite en het eindeloos doorlopen van het keuze menu, waarbij steeds naar het contactformulier wed verwezen, lukte het uiteindelijk een medewerkster te spreken. Er wordt voor deze keuze wel aangegeven dat je dan extra kosten moet betalen. De medewerkster gaf aan dat er alleen plaats was als ik de volle entreeprijs zou betalen. Men wilde verder niet meewerken, ook niet toen ik had aangegeven dat het 1e ticket wel kon worden verzilverd. Wij zitten nu met een tickets die nu nog niet te verzilveren zijn.

Onze ervaringen met het restaurant zijn slecht.
Wij hadden een afspraak om vanaf 12.45 te lunchen. Wat ons opviel was dat er geen fruit was. Rond 13.00 uur hebben we het personeel gevraagd om dit nieuw was. Bij navraag door deze medewerker, bleek dat ze het vergeten waren klaar te zetten. Ook was het brood al op. De groenten enz voor de groentesoep waren eveneens op. De prijzen zijn voor het aanbod en service veel te hoog.
Bij het e-ticket was inbegrepen een kopje warme chocolademelk met appelgebak.
Echter we kregen alleen het appelgebak en slagroom (waar je voor bij moet betalen). Gevraagd waarom er geen chocolademelk was, keken ze ons aan met wat bedoel je. Uiteindelijk kregen we de chocolademelk in een kapotte kop geserveerd.

Overigens wordt er volop diverse plaatsen gewerkt aan het aanpassen cq verbeteren van o.a. de sauna's.

Er wordt niet zichtbaar gecontroleerd op de geluidsoverlast in de stilte sauna's.
Mensen zitten onder de bordjes volop te praten. Je kunt net zo goed de bordjes weghalen.

Bij receptie werd ons gevraagd of alles naar wens was, toen ik bovenstaande punten aangaf, kreeg ik als antwoord, dat ik het contactformulier maar moest invullen.
henk | 31-01-2018
Snel en eenvoudig noemen ze het om met een gratis kaartje te reserveren. Wat een ontmoediging als je niet zo goed digitaal bent. Telkens maar weer opnieuw proberen en je krijgt voor een "gratis kaartje" echt niemand aan de telefoon. Alleen na 10 x proberen op allerlei manieren. Wat ik tenslotte gedaan heb is dat zogenaamd een masage af wou zeggen. Toen kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. En wat voor één. Het fatsoen was ver te zoeken! Ik had maar 1 vraagje en dat was of het me wel gelukt was die dag, het reserveren voor ons drieën. Het was echter niet de bedoeling dat ik daarvoor belde. Ik was niet welkom want voor die dag waren de "gratis" kaartjes vol. Vorig jaar al dacht ik afgelopen zondag een dagje te hebben geregeld. Helaas was dit dus niet goed gegaan. Daar sta je dan bepakt en bezakt. Ze wou een nummer van mij, een E ticket nummer en als ik dat niet had kon ze me niet verder helpen. Gewoon schandalig. Ik kreeg zelfs nog geen aanbod voor een gewoon kaartje. Je bent letterlijk een NUMMER bij de Veluwese bron. Daarna maar naar Sauna Sare in Oldenzaal gegaan waar je tenminste niet hoeft te boeken en iedereen van harte welkom is. Geen fabriek zoals bij de Veluwse bron.
Trudy woolderink | 29-01-2018
Het saunacomplex is uitgebreid en bij mooi weer is het fijn om in de tuin te zitten. Het restaurant is matig, het personeel echter weer een stuk vriendelijker.
Slecht punt voor hygiëne omdat de dompelbaden erg smerig waren. Het water was ondoorzichtig van het vuil en bovenop het dompelbad lag een vette laag van de zonnebrandcrème, echt goor ! Het was een drukke, warme dag met veel gasten. Is het mogelijk het water in de dompelbaden meer te filteren of te verversen ?
Geertje | 05-06-2017

Geef hier jouw review

Wat is jouw ervaring met "Wellnessresort de Veluwse Bron" ?
Hoe waardeer je Wellnessresort de Veluwse Bron in het algemeen?

Over de site / disclaimerAdres toevoegenVermelding en adverterenContactOver naturismeread more


Time: 0.028