SpaWell
Adresgegevens
SpaWell
Sauna
Afstanden
- Brussel 346 Km / 03:48
- Utrecht 181 Km / 01:57
Faciliteiten
- Binnensauna
- Buitensauna
- Infrarood sauna
- Stoombad
- Kruidensauna
- Zwembad (binnen)
- Zwembad (buiten)
- Voetenbad
- Dompelbad
- Restaurant
- Bar
- Massage
- Zonnebank
- Terras
- Zonneweide
- Whirlpool
- Scrubruimte
Reviews van bezoekers over SpaWell
Wij zijn ook benieuwd naar jouw ervaringen met SpaWell. Laat het ons weten!
Steven greven | 08-04-2024
T de Geus | 06-01-2023
Hilda Kastelein | 13-12-2022
Gerardus | 29-10-2021
Klanten worden gewoon beduveld.
JAMMER!
Bert | 04-12-2019
Kleding en sauna. Wij vinden het niks en bovendien onhygiënisch. Verbazend dat deze mensen niet zijn aangesproken
Verder hebben wij ons hier niet door laten bepalen en komen zeker nog wel weer langs.
Leen Akkermans | 04-12-2019
De kaart in het restaurant was sober weinig keus
We werden om 22.15 verzocht uit het restaurant te gaan omdat ze gingen sluiten terwijl de sauna tot 23.00 open is
Petra | 02-12-2019
Ineke | 05-11-2019
Jan | 11-02-2019
Het heeft niet het spektakel van Elysium, maar het is er gemoedelijk, duidelijk ingericht en heeft fijne faciliteiten.
De entree en de kleedkamers zijn wat gedateerd, maar zonder meer functioneel. Het saunaplein is overzichtelijk en bied voldoende keus, hiernaast het zwembad met verstopt een klein zoutbad.
In de tuin een whirlpool en een koud bad met uitzicht op nog drie sauna's.
Alle sauna's waren schoon. Midden op het saunaplein is een fontein om uit te drinken of je dopper te vullen.
Bij de opgieting duidelijke instructie voor nieuwkomers en een stukje fruit achteraf.
Tot nu toe is het hier altijd heel goed bevallen.
Bakema | 04-02-2019
Meer recensies van Bakema (3)Een "Entree Avond Summerdeal" vanaf 16.30 uur met gratis zomerse ijs coupe.
Dat is een mooi bod en....
reservering gedaan op 8 september, 2018, reserverings nummer 262653 voor 17 september, 2018 voor twee personen via hun site voor € 25,90.
Op 16 september, de avond voor de reservering, wil dat mijn vrouw een ongeluk kreeg door uit te glijden en met haar hoofd op de grond te stortten.
Een enorme hoofdpijn als gevolg van een hersenschudding.
Gelijk de volgende dag 17 september proberen Spawell te bereiken en op hun site naar een e-post adres gekeken om de reservering te annuleren.
Ik dacht alles duidelijk en prettig geregeld.
Maar dan begint het.
Na 48 uur nog geen enkele reaktie gehad van Spawell
Na ruim twee dagen heb ik nogmaals via dezelfde weg gevraagd om een reactie.
Hierop kreeg ik wel een reactie van ene Hiltje.
Ze schreef:
Wij hebben uw reservering geannuleerd.
Wanneer u gereserveerd heeft met een e-ticket, dan kunt u online opnieuw een reservering maken onder de voorwaarden zoals vermeld op uw e-ticket.
Wanneer u gereserveerd heeft met een e-ticket???
Dat moet je toch kunnen zien dat dit niet het geval is.
Voor haar is een reservering annuleren blijkbaar hetzelfde als een reservering verplaatsen.
Dus opnieuw op mijn toetsen rammelen en een reactie geschreven.
Een hierop na enige dagen een reactie van H.Vehulst
Deze schreef:
De reservering onder nummer 262653 is op 17 september na 21.30 uur uit het systeem gehaald door een collega,
omdat u die dag niet bent geweest, noch op die dag melding hebt gemaakt van een verplaatsing naar een andere datum,
waarbij de reservering doorgang had kunnen vinden met de daarbij behorende wijzigingskosten ad € 4,95 pp.
Volgens onze algemene voorwaarden kan er dus in uw geval geen sprake zijn van een retourbetaling van het door u online betaalde bedrag ad € 25,90.
Nou zeg, dit slaat echt alles.....
Hoe kwaad kun je een mens krijgen die een reservering maakt om te relaxen.
Ik betaal als klant voor een prettige ontspannen avond die in de soep liep door een ongeval en word er dan zo met je omgegaan.
Geen melding had gemaakt op dezelfde dag? En opnieuw een e-ticket? Wijzigingskosten van € 4,95 per persoon?
Ik had geannuleerd en op de dag zelf nog gepost, nog voor de tijd van de AVOND reservering.
Ik had geen e-ticket maar een reserverings-overeenkomst voor een "Entree Avond Summerdeal".
Nogmaals enkele (3x) keren op deze e-post een uitleg en kennis gegeven dat ze geen goede kennis van zaken hebben.
Ze de reserveringen niet goed lezen en zomaar iets zeggen.
Bewijs van berichtgeving nog voordat de reservering plaats had, op dezelfde dag meegestuurd.
De laatste e-post heb ik tevens naar het iwr.nl (International Wellness Resorts) gestuurd zodat men daar kennis konden nemen van deze gang van zaken.
====================================================================
Maar na ruim een week nog geen enkele e-post terug mogen ontvangen.
Zelfs niet van het overkoepelend orgaan het IWR.
====================================================================
Dit is natuurlijk onacceptabel.
Vertrouwen op een rechtvaardige en prettige afhandeling is nu voorbij.
Vandaar ik dit hier schrijf om andere mensen te waarschuwen voor de chaos in dit bedrijf.
Spawell, veel plezier met de 26 euro van mij.
De €26 euro zie ik als betaling om slechte recenties te schrijven op allerlei site die daar gebruik van maken.
Inclusief Facebook waarmee ik een hele grote groep mensen weet te bereiken.
Nogmaals is een annulering geen verplaatsing.
De vele zéér slechte recensies die ik hier nu pas lees, ondersteunen mijn vermoeden.
Had ik dit eerder gelezen dan was er sowiezo geen reservering van ons geweest en zal er zeker niet naar toe zijn gegaan.
Eigenaar directeur Willem Künne van International Wellness Resorts (IWR) zal blij zijn te horen hoe het er nu aan toe gaat in Sauna Peize.
Zal er niet vreemd van opkijken dat het hem onverschillig laat en hij denkt, "als er maar geld in het laadje stroomt".
Klanten waarvan ze het moeten hebben, doen er niet toe zoals blijkt.
Om een slechte naam te krijgen is niet veel voor nodig.
Reacties van VeluwseBron_eigenaar, Guest Relations Manager van SpaWell is totaal onnodig gezien dit mooipraterij is om alles wat hier aan de orde
word gesteld even glad te strijken voor de buitenwereld.
Gezien de ernstige tekortkomingen van Spawell en de ervaring die het heeft met ander International Wellness Resorts (IWR) door Nederland,
kan het niet anders dan dat dit het beleid is van het bedrijf en het bijna zeker volledig corrupt is.
Gezien de hier te lezen reracties verbeterd er na bijna een jaar blijkbaar nog niets.
De ergernis en inspanning die het kost is dit niet waard.
Een tip is om de naam van Spawell te veranderen in Spa-onwell.
Deze vaste klant van sauna te Peize zegt nu: Spawell vaarwell.
Met ontspannen groet,
Digis Uk | 01-10-2018
Wij gaan in het vervolg na afloop maar liever naar de pizzeria in Peize, daar krijg je tenminste waar voor je geld!
Marisa15 | 07-08-2018
De inrichting/sfeer van terrein en ruimtes oogt hier en daar ietwat knullig, niet af. Een ervaren stylist zou dit, denk ik, met weinig investering snel sterk kunnen verbeteren.
Ik had het prettig gevonden als men had gevraagd of ik op de hoogte was met de kleedregels; De toon waarop ik werd aangesproken toen ik in het restaurant een omslagdoek droeg ipv badjas heb ik ervaren als (ongepast) bestraffend.
De gehuurde badjas zat nogal stug, en zag er verwassen uit. Heb ik ervaren als oncomfortabel en n beetje genant.
De info (door receptie) over de Hamambehandeling was wat mager (als ik beter had geweten wat er kwam had ik het niet gedaan.
Geurreis-aufguss tegen kleine betaling; sja, dat riep bij mij weerstand op, dus niet gedaan.
Ik heb een rustige loungeruimte gezocht en niet gevonden, namelijk waar ik in rust languit liggend een dutje kon doen. De serre vond ik daarvoor te rumoerig, en de strandkamer, met machine(?)geluiden, vond ik ook niet geschikt. Wel vond ik een groot, vrijwel leeg restaurant met heel veel tafeltjes keurig op een rij.
Misschien het achterste deel van die ruimte toch maar ombouwen tot rustige lounge?
Misschien ben ik wat kritisch, maar er werd gevraagd om mijn ervaring. Bij deze.
Mijn conclusie; Peize is niet bepaald een "daar rij ik een eindje voor óm sauna".
Hopelijk kunt u er iets mee...
Mari | 24-06-2018
Datum moeten verplaatsen vanwege ziekte nogmaals 2x4,95 ! Bijna 20 euro voor 2 vrijkaarten..... hele boeking maar geannuleerd!zoiets nog nooit meegemaakt.
Maar gelukkig hebben we 7huizen!
Wij komen nooit weer in peize.
J Hazeloop | 04-06-2018
3 weken geleden mijn badlaken vergeten Stom.
Niet telefonisch te bereiken Diverse mails gestuurd.Persoonlijk langs geweest.
GEEN reactie !,
Sauna prima,service slecht.
Niet telefonisch te bereiken Diverse mails gestuurd.Persoonlijk langs geweest.
GEEN reactie !,
Sauna prima,service slecht.
S Wijbenga | 01-05-2018
Jan Willem | 30-03-2018
erbij te zetten dat als je vanuit het restaurant komt, en naar het zwembad loopt het erg verschrikkelijk naar een afvoer put ruikt..
En er zijn wel banken, maar te weinig relaxed
stoelen. Ik vind dit een slechte zaak.
En waarom geen bezoek stop?
Het word er propvol gestopt, dat mag niet mogen.
Janny Haandrikman | 16-02-2018
Meer recensies van Janny Haandrikman (2)Maar het restaurant en de rustruimte slecht. En tweede hands stoelen bij de haard die niet achterover willen, en wij waren er op 14 februari, en het was zo druk dat we niet konden relaxen.
Toen de vorige eigenaar er nog was, was het een stuk gezelliger, de kaart was beter en het personeel een stuk vriendelijker. De andere SpaWell die hier ook bij horen zijn stukken beter. Waarom in het noorden dan niet?
Janny Haandrikman | 15-02-2018
Meer recensies van Janny Haandrikman (2)Roos | 08-02-2018
En daar mag je ook nog extra voor betalen (Zondagtoeslag). Op de vraag waar die toeslag voor was, kwam de receptioniste niet verder dan: "ja het is zondag het".
Relaxen op een bankje is ons geen enkele keur gelukt door de drukte.
Het was zo druk dat we een kledingkluis moesten delen en de auto's in de berm geparkeerd stonden.
Bij de Aufguss moet je 20 minuten voor aanvang in de rij staan anders vind je geen plekje en dan nog zit je als haringen in een ton.
Voor ons een reden om hier niet weer te komen.
BJ | 29-01-2018
eerder was het prima....wij gaan de eerste tijd maar even niet.
dwk | 28-01-2018
Sinds de overname door de grote “SpaWell” keten is de hele gezellige sfeer verdwenen. De inrichting is op sommige gebieden weliswaar verbeterd maar op andere vlakken weer ten koste van de oude gezellige huiselijkheid gegaan. Relaxruimte hebben plaats moeten maken voor ongemakkelijke en ongezellige eetstoelen en tafels om zo proberen meer gasten in het restaurant gedeelte te proppen.
De bediening in het “restaurant” is van de vroegere, hooguit 5 minuutjes, opgelopen tot nu minstens 30 minuten, als je dan al bedient wordt en niet vroegtijdig de handdoek in de ring hebt gooit omdat je het wachten beu bent. Dan wil ik het nog niets eens hebben over de volle tafels met vieze borden, glazen en kopjes die door de hoge werkdruk van het bedienend personeel (die daar overigens volgens mij niets aan kunnen doen) nog niet opgeruimd zijn en daardoor een ranzig en slordige indruk achter laten in de inmiddels ongemakkelijke en ongezellige restaurant / voormalige lounge ruimte.
Ondanks dat we al wisten dat de sauna niet meer de sauna van een jaar gelden was, 4 januari 2018 toch maar weer besloten om een dagje sauna te doen.
Bij aankomst was de parkeerplaats al afgeladen en stonden auto’s al dubbel geparkeerd. Waren voetpadden al ingenomen door auto’s en begonnen de drassige bermen van de toegang’ s weg naar de accommodatie ook al vol gezet te worden met parkerende auto’s.
Mijn partner en ik wilde toen al eigenlijk al omdraaien maar aangezien we een dag van te voren geboekt hadden en deze boeking direct afgerekend moest worden zonder terug gave van geld bij annulering waren we min of meer gedwongen om toch ook maar in de berm te parkeren en gelaten af te wachten of we nog iets van waar konden krijgen voor ons reeds betaalde entree geld.
Ik begrijp dat men geld wil verdienen, maar als men bij de balie al in de gaten krijgt dat het maximale aantal bezoekers al binnen is, getuigt het dan niet van goed management om nieuwe bezoekers niet gewoon te informeren dat het al bom vol is en ze de optie te geven om op een ander moment terug te komen en bij reeds betaalde entree geld men b.v. een nieuwe entree voucher te geven of iets in die trant om zo de kwaliteit van een bezoek te waarborgen?
Wij zijn wel geteld anderhalf uur binnen geweest. Ook wij moesten samen nu 1 kluisje delen waar we onze kleding in moesten proppen. ALLE wc’s waren bezet (ja, we zijn het hele complex doorgelopen op zoek naar een vrije toilet)
Het Turkse stoombad rook muffig alsof de stoom afkomstig was van rioolwater.
De Zoutkristal sauna was niet warm.
Het zwembad overvol.
De opgieting hebben we gelaten voor wat het was want de rij voor de deur deed mij denken aan de overvolle parkeerplaats voor het complext waarbij iedereen nors zijn of haar verworven plekje zat te verdedigen met duwen en trekken.
We hadden geluk dat er plek vrij kwam in het bubbel bad dat deze keer wel eens op tempratuur was. (Het enigste lichtpuntje van de hele ervaringen)
Tijdens het bubbelen toch maar besloten om na de lunch ons bezoek vroegtijdig af te breken ivm de enorme drukte.
In de “lounche/huiskamer” deel aangekomen nergens een zit plaats te vinden dus noodgedwongen plaats moeten nemen in het voormalige lounche deel wat nu bij het restaurant getrokken is met ongemakkelijke en ongezellige, overvolle en vieze tafels en stoelen. Nadat we 30 minuten hebben zitten wachten om bedient te worden zijn we zonder eten of drinken maar weer weg te gaan om bij het inleveren van het polsbandje tegen een oude norse dame te moeten aankijken die meedeelde dat we even geduld moesten hebben omdat ze net haar mond leeg aan het eten was.
Bij mij was dit de druppel en heeft ons doen besluiten om na 10 jaar trouw te zijn geweest als vaste klant nu ons heil te moeten gaan zoeken in een ander gastvrij en gezellige sauna complex.
Doodzonde dat de oude kwaliteit nu ten koste is gegaan van de kwantiteit.
Het blijft een prachtige sauna maar de lol is er helemaal af als je niet kunt genieten in redelijke rust.
Gert en Ans | 05-01-2018
Vervolgens krijg je slechts 1 kastsleutel i.p.v. twee voor twee personen en zie je dat er verschrikkelijk veel mensen worden toegelaten. Ik heb me afgevraagd of dat niet boven de toegelaten norm was. Heb dit een de receptie gemeld. Als sauna Peize op deze manier aktie wil voeren kom ik niet weer. Laat dan de helft binnen en vraag meer entree. Dan kom je op dezelfde verdienste uit en blijft het voor de gasten prettig.
Voor de rest was het prima, personeel erg vriendelijk en buffet goed verzorgd
Anna | 04-01-2018
Meer recensies van Anna (2)Jan Versteeg | 09-12-2017
Kwaliteit van het eten erg slecht en 45 minuten wachten op aanvullingen
Bij afrekenen dit nogmaals kenbaar gemaakt, maar zoals eerdere beoordelingen, men doet er niets mee!!!
Evanderstelt | 22-11-2017