Naturismegids

SpaWell

5

Gemiddeld cijfer van 40 beoordelingen.

Adresgegevens

SpaWell
Smeervensedijk 4
9321 XB Peize
+31 (0)50 503 44 77
Website
Lat: 53.108865
Long: 6.435242

Informatie

Afstanden

  • Brussel 346 Km / 03:38
  • Utrecht 182 Km / 01:57

Faciliteiten

  • Binnensauna
  • Buitensauna
  • Infrarood sauna
  • Stoombad
  • Kruidensauna
  • Zwembad (binnen)
  • Zwembad (buiten)
  • Voetenbad
  • Dompelbad
  • Restaurant
  • Bar
  • Massage
  • Zonnebank
  • Terras
  • Zonneweide
  • Whirlpool
  • Scrubruimte

Reviews van bezoekers over SpaWell

Wij zijn ook benieuwd naar jouw ervaringen met SpaWell. Laat het ons weten!
Eten veel te duur! En belachelijk dat je het meeste al voor 17.30 moet bestellen, anders zit je vast aan een plate. Als je niet buiten kunt liggen ben je slecht af. Binnen geen ligruimte, alleen die idiote lichtbak. Zwembad te vol en te warm, zeker in de zomer.
Wij gaan in het vervolg na afloop maar liever naar de pizzeria in Peize, daar krijg je tenminste waar voor je geld!
Marisa15 | 07-08-2018
Was mijn eerste bezoek aan Peize. Op zich wel oke. Ruime keus aan faciliteiten, goed schoon, personeel overwegend vriendelijk. De bediening was vrij vlot, en het eten oke.
De inrichting/sfeer van terrein en ruimtes oogt hier en daar ietwat knullig, niet af. Een ervaren stylist zou dit, denk ik, met weinig investering snel sterk kunnen verbeteren.
Ik had het prettig gevonden als men had gevraagd of ik op de hoogte was met de kleedregels; De toon waarop ik werd aangesproken toen ik in het restaurant een omslagdoek droeg ipv badjas heb ik ervaren als (ongepast) bestraffend.
De gehuurde badjas zat nogal stug, en zag er verwassen uit. Heb ik ervaren als oncomfortabel en n beetje genant.
De info (door receptie) over de Hamambehandeling was wat mager (als ik beter had geweten wat er kwam had ik het niet gedaan.
Geurreis-aufguss tegen kleine betaling; sja, dat riep bij mij weerstand op, dus niet gedaan.
Ik heb een rustige loungeruimte gezocht en niet gevonden, namelijk waar ik in rust languit liggend een dutje kon doen. De serre vond ik daarvoor te rumoerig, en de strandkamer, met machine(?)geluiden, vond ik ook niet geschikt. Wel vond ik een groot, vrijwel leeg restaurant met heel veel tafeltjes keurig op een rij.
Misschien het achterste deel van die ruimte toch maar ombouwen tot rustige lounge?
Misschien ben ik wat kritisch, maar er werd gevraagd om mijn ervaring. Bij deze.
Mijn conclusie; Peize is niet bepaald een "daar rij ik een eindje voor óm sauna".
Hopelijk kunt u er iets mee...
Mari | 24-06-2018
2 vrijkaarten ,2 x boekingskosten a 4,95.
Datum moeten verplaatsen vanwege ziekte nogmaals 2x4,95 ! Bijna 20 euro voor 2 vrijkaarten..... hele boeking maar geannuleerd!zoiets nog nooit meegemaakt.
Maar gelukkig hebben we 7huizen!
Wij komen nooit weer in peize.
J Hazeloop | 04-06-2018
3 weken geleden mijn badlaken vergeten Stom.
Niet telefonisch te bereiken Diverse mails gestuurd.Persoonlijk langs geweest.
GEEN reactie !,

Sauna prima,service slecht.
S Wijbenga | 01-05-2018
Sinds de keten Spawell het overgenomen heeft is het “relax en wellness” deel door te halen. Het begint al met frustratie bij het reserveren, alleen mogelijk via internet. Nadat ik gereserveerd had wilde ik nog even iets navragen ten aanzien van kosten etc.. Via de telefoon geprobeerd, alle wegen leiden naar Rome in deze; het volledige menu een paar keer doorgegaan en bij elke laatste stop hoorde ik: via de website bla bla bla, geen persoonlijk contact mogelijk dus.. Spawell says NO-gevoel 100%. Gisteren per ongeluk toch uit gewoonte willen reserveren, via menu website uiteindelijk uitgekomen bij gelijk afrekenen of 3 euro extra betalen bij de kassa... tjongejonge, de hele reservering maar gedelete...ik pas voortaan.. WATERLELIE HERE WE COME.. Sauna P was fijn al die jaren, het is duidelijk tijd om de horizon te gaan verbreden en de reistijd voor sauna met 10 minuten uit te breiden..
Jan Willem | 30-03-2018
Ik had al een mail gestuurd, doch vergeten
erbij te zetten dat als je vanuit het restaurant komt, en naar het zwembad loopt het erg verschrikkelijk naar een afvoer put ruikt..
En er zijn wel banken, maar te weinig relaxed
stoelen. Ik vind dit een slechte zaak.
En waarom geen bezoek stop?
Het word er propvol gestopt, dat mag niet mogen.
Janny Haandrikman | 16-02-2018
Meer recensies van Janny Haandrikman (2)
Wat betreft sauna Peize, de sauna's prima.
Maar het restaurant en de rustruimte slecht. En tweede hands stoelen bij de haard die niet achterover willen, en wij waren er op 14 februari, en het was zo druk dat we niet konden relaxen.
Toen de vorige eigenaar er nog was, was het een stuk gezelliger, de kaart was beter en het personeel een stuk vriendelijker. De andere SpaWell die hier ook bij horen zijn stukken beter. Waarom in het noorden dan niet?
Janny Haandrikman | 15-02-2018
Meer recensies van Janny Haandrikman (2)
2 februari bij ontvangst ik vroeg naar een arrangement mevr moet u maar op de site kijken . Bij bestelling ging het fout ,en bij af rekenenen was het helemaal fout . Dat zoeken jullie zelf maar even uit. Het is niet de sauna meer waar ik graag naar toe ging. Personeel niet vriendelijk. Gr
Roos | 08-02-2018
Belachelijk druk op zondag 28-01.
En daar mag je ook nog extra voor betalen (Zondagtoeslag). Op de vraag waar die toeslag voor was, kwam de receptioniste niet verder dan: "ja het is zondag het".

Relaxen op een bankje is ons geen enkele keur gelukt door de drukte.

Het was zo druk dat we een kledingkluis moesten delen en de auto's in de berm geparkeerd stonden.

Bij de Aufguss moet je 20 minuten voor aanvang in de rij staan anders vind je geen plekje en dan nog zit je als haringen in een ton.

Voor ons een reden om hier niet weer te komen.
BJ | 29-01-2018
koude vloeren. zwembad water aan de koude kant. douches slecht! helft van de douches werkte niet naar behoren en gaven koud water. het personeel was verbaasd maar geen actie. online reserveren op 26/1 bijna onmogelijk en moeten uitstellen naar 27/1.

eerder was het prima....wij gaan de eerste tijd maar even niet.
dwk | 28-01-2018
Al jaren was voormalig Beauty Sauna Peize, nu SpaWell, onze lievelings sauna. Het was er gezellig, er was altijd wel ergens een plekje. Bedienend personeel was altijd vrolijk en opgewekt en ondanks dat het soms wat dringen was bij de opgietingen, alles ging altijd in goede harmonie en iedereen vond uiteindelijk altijd wel een plekje. Als het er dan wel eens "druk" was, was het gezellig druk.

Sinds de overname door de grote “SpaWell” keten is de hele gezellige sfeer verdwenen. De inrichting is op sommige gebieden weliswaar verbeterd maar op andere vlakken weer ten koste van de oude gezellige huiselijkheid gegaan. Relaxruimte hebben plaats moeten maken voor ongemakkelijke en ongezellige eetstoelen en tafels om zo proberen meer gasten in het restaurant gedeelte te proppen.
De bediening in het “restaurant” is van de vroegere, hooguit 5 minuutjes, opgelopen tot nu minstens 30 minuten, als je dan al bedient wordt en niet vroegtijdig de handdoek in de ring hebt gooit omdat je het wachten beu bent. Dan wil ik het nog niets eens hebben over de volle tafels met vieze borden, glazen en kopjes die door de hoge werkdruk van het bedienend personeel (die daar overigens volgens mij niets aan kunnen doen) nog niet opgeruimd zijn en daardoor een ranzig en slordige indruk achter laten in de inmiddels ongemakkelijke en ongezellige restaurant / voormalige lounge ruimte.

Ondanks dat we al wisten dat de sauna niet meer de sauna van een jaar gelden was, 4 januari 2018 toch maar weer besloten om een dagje sauna te doen.

Bij aankomst was de parkeerplaats al afgeladen en stonden auto’s al dubbel geparkeerd. Waren voetpadden al ingenomen door auto’s en begonnen de drassige bermen van de toegang’ s weg naar de accommodatie ook al vol gezet te worden met parkerende auto’s.
Mijn partner en ik wilde toen al eigenlijk al omdraaien maar aangezien we een dag van te voren geboekt hadden en deze boeking direct afgerekend moest worden zonder terug gave van geld bij annulering waren we min of meer gedwongen om toch ook maar in de berm te parkeren en gelaten af te wachten of we nog iets van waar konden krijgen voor ons reeds betaalde entree geld.

Ik begrijp dat men geld wil verdienen, maar als men bij de balie al in de gaten krijgt dat het maximale aantal bezoekers al binnen is, getuigt het dan niet van goed management om nieuwe bezoekers niet gewoon te informeren dat het al bom vol is en ze de optie te geven om op een ander moment terug te komen en bij reeds betaalde entree geld men b.v. een nieuwe entree voucher te geven of iets in die trant om zo de kwaliteit van een bezoek te waarborgen?

Wij zijn wel geteld anderhalf uur binnen geweest. Ook wij moesten samen nu 1 kluisje delen waar we onze kleding in moesten proppen. ALLE wc’s waren bezet (ja, we zijn het hele complex doorgelopen op zoek naar een vrije toilet)
Het Turkse stoombad rook muffig alsof de stoom afkomstig was van rioolwater.
De Zoutkristal sauna was niet warm.
Het zwembad overvol.
De opgieting hebben we gelaten voor wat het was want de rij voor de deur deed mij denken aan de overvolle parkeerplaats voor het complext waarbij iedereen nors zijn of haar verworven plekje zat te verdedigen met duwen en trekken.
We hadden geluk dat er plek vrij kwam in het bubbel bad dat deze keer wel eens op tempratuur was. (Het enigste lichtpuntje van de hele ervaringen)
Tijdens het bubbelen toch maar besloten om na de lunch ons bezoek vroegtijdig af te breken ivm de enorme drukte.
In de “lounche/huiskamer” deel aangekomen nergens een zit plaats te vinden dus noodgedwongen plaats moeten nemen in het voormalige lounche deel wat nu bij het restaurant getrokken is met ongemakkelijke en ongezellige, overvolle en vieze tafels en stoelen. Nadat we 30 minuten hebben zitten wachten om bedient te worden zijn we zonder eten of drinken maar weer weg te gaan om bij het inleveren van het polsbandje tegen een oude norse dame te moeten aankijken die meedeelde dat we even geduld moesten hebben omdat ze net haar mond leeg aan het eten was.
Bij mij was dit de druppel en heeft ons doen besluiten om na 10 jaar trouw te zijn geweest als vaste klant nu ons heil te moeten gaan zoeken in een ander gastvrij en gezellige sauna complex.

Doodzonde dat de oude kwaliteit nu ten koste is gegaan van de kwantiteit.

Het blijft een prachtige sauna maar de lol is er helemaal af als je niet kunt genieten in redelijke rust.
Gert en Ans | 05-01-2018
24 december, aktie entree voor € 9,95!
Vervolgens krijg je slechts 1 kastsleutel i.p.v. twee voor twee personen en zie je dat er verschrikkelijk veel mensen worden toegelaten. Ik heb me afgevraagd of dat niet boven de toegelaten norm was. Heb dit een de receptie gemeld. Als sauna Peize op deze manier aktie wil voeren kom ik niet weer. Laat dan de helft binnen en vraag meer entree. Dan kom je op dezelfde verdienste uit en blijft het voor de gasten prettig.
Voor de rest was het prima, personeel erg vriendelijk en buffet goed verzorgd
Anna | 04-01-2018
Meer recensies van Anna (2)
Goede sauna slechte en te dure horeca . Belachelijk duur en je krijgt kleine porties en slechte goedkope wijn
Jan Versteeg | 09-12-2017
Vandaag in Sauna Peize geweest, met het lunchbuffet,
Kwaliteit van het eten erg slecht en 45 minuten wachten op aanvullingen
Bij afrekenen dit nogmaals kenbaar gemaakt, maar zoals eerdere beoordelingen, men doet er niets mee!!!
Evanderstelt | 22-11-2017
al zolang de sauna in Peize bestaat , komen we er al.
afgelopen vrijdagavond werden we geconfronteerd met een zgn. weekendtoeslag (4,95 pp.) toen ik nogal verbaasd daar iets over vroeg werd er totaal niet op gereageerd. Heb het later op de site gecontroleerd maar er staat nergens iets over in de prijslijst . schandalig.
Ook de bediening is war efficiëntie betreft hard achteruit gegaan.
Wij gaan voorlopig niet meer naar Peize en rijden graag een stukje verder.
Roefel | 12-10-2017
Afgelopen vrijdag naar Spawell Peize geweest. We komen er al jaren naar alle tevredenheid.
Maar nu hebben we ons toch heel erg geergerd over een aantal zaken.
Bij de reservering moeten we €4.95 pp extra betalen omdat het weekend was.
Door de te verwachtten drukte kregen we 1 kluisje voor 2 personen.
Je betaald al extra voor het weekend en dan ook nog alles in 1 kluisje proppen.
Ze willen meer mensen binnenhalen dan dat er kluisjes zijn blijkbaar. Je kan je afvragen of dit niet ten koste gaat van de veiligheid.
Dit had ook zijn weerslag op het restaurant. Hoewel het personeel zijn stinkende best deed om het de gasten naar de zin te maken hebben ze veel gefrustreerde gasten te woord gestaan. Want wij waren niet de enigen .
Er liep slechts 1 persoon rond die bestellingen op kon/mocht nemen, daardoor duurde het heel lang voor je aan de beurt was. Wij kregen sterk de indruk dat dit werd gedaan om de keuken te ontzien omdat ze daar niet genoeg personeel ingezet hadden.
Verder viel het op dat gasten op blote voeten op het saunaplein en in het restaurant liepen. Dit is niet hygiënisch.
In het verleden moest je een badjas aan in het restaurant, maar je mag er nu ook best alleen met een handdoek zitten.
Kortom de verhouding prijs/kwaliteit is ver te zoeken. Wat een armoede!
Dineke Menninga | 01-10-2017
Wat jammer dat deze sauna zo verpaupert. Het keten is zo'n half jaar overgenomen door een andere eigenaar wat ten nadele te bemerken is.
Het eens zo gemoedelijk complex veranderd in een massale en slecht onderhouden keten. Turks stoombad ruikt naar riool, veel deuren zijn stuk/beschadigd, alles kan wel een nieuwe verflaag gebruiken, er is veel achterstallig onderhoud. De lekkere hangbanken zijn verdwenen en prijzen van het restaurant gestegen. Stukje appeltaart voor 4,50!!!!(zonder koffie). Niet zo vreemd dat je gasten stiekem hun meegebracht eten en drinken ziet nuttigen.
Het personeel is erg vriendelijk en zullen wel veel over zich heen krijgen. Tijdens ons bezoek veel ontevreden gasten. Erg jammer van eens zo'n mooi complex ????
Lies | 10-09-2017
Te vergelijken met zwaluwehoeve en die is slecht.
Koud eten, slechte sauna, onvriendelijk personeel.
Jammer dat het in verkeerde handen is gekomen.
Visser | 23-07-2017
Verkapte prijsverhogingen door verplicht reserveren.
Slechte bediening weinig personeel en smerig.
Eddy | 20-07-2017
Op 14 juli contact opgenomen met 088 nummer (callcenter) om te horen welke behandelingen nog open waren op 15 juli. Kreeg te horen dat we 6 uur vooraf aanwezig moisten zijn, dat ging ons niet lukken dus geen behandeling kunnen boeken terwijl er wellicht wel ruimte was geweest. Na saunabezoek, dat was op zich prima, wel treurig dinerbuffet, bij uitchecken mijn ervaring over callcenter benoemd, ipv dit op te schrijven en ons het gevoel te geven dat er iets mee wordt gedaan, werd een emailadres op een briefje geschreven en moest ik zelf een email schrijven, dan heb je het niet echt begrepen, dit kost klanten maar had niet de indruk dat dit iets uitmaakt, bij andere sauna's hele andere ervaringen, daar wordt met je meegedacht om er een leuke dag van te maken
hilde | 16-07-2017
Heerlijk vooruitzicht met een coupon gereserveerd helaas coupon weg gegooid en alleen met je reserveringsbevestiging kun je gewoon weer volle pond betalen.
Service? ????
Op naar de Waterlelie! !!
kuiper | 02-07-2017
Pas geleden hier weer eens geweest ( 23 april) ivm dat de sauna vernieuwd en verbouwd zou zijn
Nou weinig vernieuwends te vinden
Lang moeten wachten tot we werden geholpen (30 min ) om een broodje en drinken te bestellen
De dame die ons hielp was corpulent ( en dat is echt niet erg) maar als je er dan ook nog overzorgd bijloopt en het taalgebruik ook niet om over naar huis te schrijven is dan vraag ik me af wat ze met zo'n bediening er doen.
Brood was geen wit maar mais en zeer droog toen we hier wat van zeiden weden de schouders opgehaald en mais was wit brood
Bij de receptie de klacht nogmaals aangegeven maar ook hier werd niets meegedaan
Vervolgens een klacht ingediend maar dit word afgedaan met we hebben het intern besproken we hopen ondanks dat we u dag niet kunnen veranderen u nog eens te zien
Nou wij komen nooit weer terug bij zo'n aftands sauna complex
Stel uit Overijssel | 19-05-2017
Erg onvriendelijk personeel. We kwamen op een verjaardag maar ja sauna is overgenomen. Regeling geld niet meer. Was geen oplossing mogelijk. Ze waren hierover zeer onvriendelijk. Leuk begin van de dag...vooral de manier van zeggen..

Verder eten koud. Bubbelbad met raar zitgedeelte waarvan de voegen te hoog zijn. Weinig Aufgussen en veeel te heet. Vele mensen liepen weg. In de tuin hoor je de geluiden van het zwembad naast de deur.

Wij komen hier nooit meer!!
Sander | 11-05-2017
Wij gingen altijd naar peize met veel plezier. Maar wij haken al af bij het vooraf betalen voor je sauna dag. Succes wij gaan naar de waterlelie.
Monique | 29-04-2017
Vandaag bij spa Well geweest waren door de reacties niet erg positief maar wij hebben gewoon een fantastische dsg gehad . Je kunt zien dat ze er nog mee bezig zijn maar het wordt mooi.
Ga zo door tot de volgende keer
Hans bakker | 23-04-2017

Geef hier jouw review

Wat is jouw ervaring met "SpaWell" ?
Hoe waardeer je SpaWell in het algemeen?

Aanbiedingen Nederland
Over de site / disclaimerAdres toevoegenContactAdverterenCookiesread more


Time: 0.028