Naturismegids

SpaWell

3.9

Gemiddeld cijfer van de laatste 43 reviews.

Adresgegevens

SpaWell
Smeervensedijk 4
9321 XB Peize
+31 (0)50 503 44 77

Website
Lat: 53.108865 / Long: 6.435242
Google mapsOpenStreetMap (fiets)

Afstanden

  • Brussel 347 Km / 03:42
  • Utrecht 181 Km / 01:59

Faciliteiten

  • Binnensauna
  • Buitensauna
  • Infrarood sauna
  • Stoombad
  • Kruidensauna
  • Zwembad (binnen)
  • Zwembad (buiten)
  • Voetenbad
  • Dompelbad
  • Restaurant
  • Bar
  • Massage
  • Zonnebank
  • Terras
  • Zonneweide
  • Whirlpool
  • Scrubruimte

Reviews van bezoekers over SpaWell

Wij zijn ook benieuwd naar jouw ervaringen met SpaWell. Laat het ons weten!
Toen wij aankwamen zagen wij al dat de parkeeplaats al behoorlijk vol was, maar met goede moed toch naar binnen gegaan, wij hadden tenslotte gereserveerd, dus er zou plaats moeten zijn. Eenmaal binnen krijgen wij met 2 personen 1 locker sleutel, toen hadden wij al zoiets van dat word proppen. Uitgekleed en de sauna plein opgegaan, wat een mensen massa, maar in een van de sauna's kijken, het zat zo vol dat de persoon naast je op jou handdoek zat. Maar een ander sauna proberen, ook zo druk dat je niet eens naar binnen kon. Dan maar kijken of wij wat kunnen gaan eten, misschien neemt de drukte wel wat af. Plekje kunnen vinden, probeer je wat te bestellen krijg je te horen dat dat gisterenavond op is gegaan (je mag toch verwachten dat er in de middag wel voorraad is van het geen wat op de menukaart staat) gastvrouw was ook nog eens onvriendelijk en geiriteerd (te weinig personeel op de vloer) dus bestelling maar geannuleerd en naar de kleedkamer, daar nog een stel wat er na 45 min gillend wegging. Aangekleed en onze beklacht bij de balie gedaan. Reactie: ja het is kerstvakantie, en qua cappiciteit zijn wij nog niet vol (onder het mom van er kan nog meer bij) zwaar teleurgesteld in de reactie, maar ook in ons bezoek. Wij hadden al eerder vorig jaar een teleurstellende bezoek gehad (sauna's waren toen koud) dus wij wouden het nog eens een kans geven. Maar voelde ons net sardientjes in een blik (en weer koude sauna's) en nu veel te vol gepropt! Dit was voor ons de laatste keer dat wij hier komen! En zullen ook zeker andere mensen niet adviseren om naar Spawell Peize gaan!
T de Geus | 06-01-2023
Twee week geleden met een paar collega’s geweest. De sauna’s waren kouder dan normaal. De Finse sauna 100 graden zat vol met mensen, terwijl daar weinig mensen gebruik van maken. Ik heb dit doorgegeven, ik hoop dat ze wat er aan doen. Het eten is matig.
Hilda Kastelein | 13-12-2022
Er bleek na thuiskomst dat alle contante geld uit mijn beurs was gestolen .... dus zijn er mensen die over lopers beschikken om de kluisjes open te kunnen maken. Nu wordt er q code en id kaart gevraagd straks ook kwijt ?
Gerardus | 29-10-2021
Steeds opnieuw de zelfde klachten, de verantwoordelijken van Spawell doen hier totaal niets mee.
Klanten worden gewoon beduveld.
JAMMER!
Bert | 04-12-2019
In het algemeen zijn wij redelijk tevreden na een bezoek aan Peize. Weliswaar is e.e.a. wat gedateerd maar er zijn ook wel plusjes zoals de nieuwe buiten Bubble baden. Het relaxed zitten binnen is zo zo en ik droom nog wel eens van de tijd dat ik tot rust kon komen op één van de waterbedden van destijds. Wij waren voor het eerst op de maandag (gezellig druk) maar wat schetste onze verbazing? Liggend in het zoutwaterbad stapten daar twee deels geklede gasten binnen. Zwembroek en bikinibroekje met daaronder nog een onderbroek bij de man.
Kleding en sauna. Wij vinden het niks en bovendien onhygiënisch. Verbazend dat deze mensen niet zijn aangesproken
Verder hebben wij ons hier niet door laten bepalen en komen zeker nog wel weer langs.
Leen Akkermans | 04-12-2019
Afgelopen zaterdag geweest de douches waren koud de schoonmaak was slecht
De kaart in het restaurant was sober weinig keus
We werden om 22.15 verzocht uit het restaurant te gaan omdat ze gingen sluiten terwijl de sauna tot 23.00 open is
Petra | 02-12-2019
Goede sauna 's maar niet klantvriendelijk. Een pannini broodje gevraagd met brie, stond niet op de kaart, dus : daar kunnen we niet aan beginnen! Hoezo? Pannini is er en brie is er. Nee pannini kan alleen met geitenkaas en laat ik daar nu niet van houden. ???? Wat was de reactie? Als alle 300 gasten wat anders willen dan op de kaart staat..... Hoe star kun je zijn! Net als in de zomer, geen bediening meer in de tuin. Op de vraag waarom niet? Is niet veilig voor ons personeel, kunnen struikelen in het gras! Bah, wat een slechte service! Niet weer voor mij, ik ga elders genieten.
Ineke | 05-11-2019
Waardeloos geworden sinds overname
Jan | 11-02-2019
In de afgelopen 2 jaar bij verschillende sauna's van deze franchise geweest (Thermen Holiday, Elysium, Zwauwhoeve). SpaWell is mijn favoriet, ik ben hier nu drie keer geweest.
Het heeft niet het spektakel van Elysium, maar het is er gemoedelijk, duidelijk ingericht en heeft fijne faciliteiten.
De entree en de kleedkamers zijn wat gedateerd, maar zonder meer functioneel. Het saunaplein is overzichtelijk en bied voldoende keus, hiernaast het zwembad met verstopt een klein zoutbad.
In de tuin een whirlpool en een koud bad met uitzicht op nog drie sauna's.
Alle sauna's waren schoon. Midden op het saunaplein is een fontein om uit te drinken of je dopper te vullen.
Bij de opgieting duidelijke instructie voor nieuwkomers en een stukje fruit achteraf.
Tot nu toe is het hier altijd heel goed bevallen.
Bakema | 04-02-2019
Meer recensies van Bakema (3)
Op de site van Spawell stond een leuke aanbieding.
Een "Entree Avond Summerdeal" vanaf 16.30 uur met gratis zomerse ijs coupe.
Dat is een mooi bod en....
reservering gedaan op 8 september, 2018, reserverings nummer 262653 voor 17 september, 2018 voor twee personen via hun site voor € 25,90.

Op 16 september, de avond voor de reservering, wil dat mijn vrouw een ongeluk kreeg door uit te glijden en met haar hoofd op de grond te stortten.
Een enorme hoofdpijn als gevolg van een hersenschudding.
Gelijk de volgende dag 17 september proberen Spawell te bereiken en op hun site naar een e-post adres gekeken om de reservering te annuleren.
Ik dacht alles duidelijk en prettig geregeld.

Maar dan begint het.
Na 48 uur nog geen enkele reaktie gehad van Spawell
Na ruim twee dagen heb ik nogmaals via dezelfde weg gevraagd om een reactie.

Hierop kreeg ik wel een reactie van ene Hiltje.
Ze schreef:
Wij hebben uw reservering geannuleerd.
Wanneer u gereserveerd heeft met een e-ticket, dan kunt u online opnieuw een reservering maken onder de voorwaarden zoals vermeld op uw e-ticket.
Wanneer u gereserveerd heeft met een e-ticket???
Dat moet je toch kunnen zien dat dit niet het geval is.
Voor haar is een reservering annuleren blijkbaar hetzelfde als een reservering verplaatsen.

Dus opnieuw op mijn toetsen rammelen en een reactie geschreven.
Een hierop na enige dagen een reactie van H.Vehulst
Deze schreef:
De reservering onder nummer 262653 is op 17 september na 21.30 uur uit het systeem gehaald door een collega,
omdat u die dag niet bent geweest, noch op die dag melding hebt gemaakt van een verplaatsing naar een andere datum,
waarbij de reservering doorgang had kunnen vinden met de daarbij behorende wijzigingskosten ad € 4,95 pp.
Volgens onze algemene voorwaarden kan er dus in uw geval geen sprake zijn van een retourbetaling van het door u online betaalde bedrag ad € 25,90.

Nou zeg, dit slaat echt alles.....
Hoe kwaad kun je een mens krijgen die een reservering maakt om te relaxen.
Ik betaal als klant voor een prettige ontspannen avond die in de soep liep door een ongeval en word er dan zo met je omgegaan.
Geen melding had gemaakt op dezelfde dag? En opnieuw een e-ticket? Wijzigingskosten van € 4,95 per persoon?

Ik had geannuleerd en op de dag zelf nog gepost, nog voor de tijd van de AVOND reservering.
Ik had geen e-ticket maar een reserverings-overeenkomst voor een "Entree Avond Summerdeal".

Nogmaals enkele (3x) keren op deze e-post een uitleg en kennis gegeven dat ze geen goede kennis van zaken hebben.
Ze de reserveringen niet goed lezen en zomaar iets zeggen.
Bewijs van berichtgeving nog voordat de reservering plaats had, op dezelfde dag meegestuurd.
De laatste e-post heb ik tevens naar het iwr.nl (International Wellness Resorts) gestuurd zodat men daar kennis konden nemen van deze gang van zaken.
====================================================================
Maar na ruim een week nog geen enkele e-post terug mogen ontvangen.
Zelfs niet van het overkoepelend orgaan het IWR.
====================================================================
Dit is natuurlijk onacceptabel.
Vertrouwen op een rechtvaardige en prettige afhandeling is nu voorbij.
Vandaar ik dit hier schrijf om andere mensen te waarschuwen voor de chaos in dit bedrijf.
Spawell, veel plezier met de 26 euro van mij.
De €26 euro zie ik als betaling om slechte recenties te schrijven op allerlei site die daar gebruik van maken.
Inclusief Facebook waarmee ik een hele grote groep mensen weet te bereiken.
Nogmaals is een annulering geen verplaatsing.

De vele zéér slechte recensies die ik hier nu pas lees, ondersteunen mijn vermoeden.
Had ik dit eerder gelezen dan was er sowiezo geen reservering van ons geweest en zal er zeker niet naar toe zijn gegaan.

Eigenaar directeur Willem Künne van International Wellness Resorts (IWR) zal blij zijn te horen hoe het er nu aan toe gaat in Sauna Peize.
Zal er niet vreemd van opkijken dat het hem onverschillig laat en hij denkt, "als er maar geld in het laadje stroomt".
Klanten waarvan ze het moeten hebben, doen er niet toe zoals blijkt.
Om een slechte naam te krijgen is niet veel voor nodig.

Reacties van VeluwseBron_eigenaar, Guest Relations Manager van SpaWell is totaal onnodig gezien dit mooipraterij is om alles wat hier aan de orde
word gesteld even glad te strijken voor de buitenwereld.
Gezien de ernstige tekortkomingen van Spawell en de ervaring die het heeft met ander International Wellness Resorts (IWR) door Nederland,
kan het niet anders dan dat dit het beleid is van het bedrijf en het bijna zeker volledig corrupt is.

Gezien de hier te lezen reracties verbeterd er na bijna een jaar blijkbaar nog niets.

De ergernis en inspanning die het kost is dit niet waard.
Een tip is om de naam van Spawell te veranderen in Spa-onwell.
Deze vaste klant van sauna te Peize zegt nu: Spawell vaarwell.

Met ontspannen groet,
Digis Uk | 01-10-2018
Eten veel te duur! En belachelijk dat je het meeste al voor 17.30 moet bestellen, anders zit je vast aan een plate. Als je niet buiten kunt liggen ben je slecht af. Binnen geen ligruimte, alleen die idiote lichtbak. Zwembad te vol en te warm, zeker in de zomer.
Wij gaan in het vervolg na afloop maar liever naar de pizzeria in Peize, daar krijg je tenminste waar voor je geld!
Marisa15 | 07-08-2018
Was mijn eerste bezoek aan Peize. Op zich wel oke. Ruime keus aan faciliteiten, goed schoon, personeel overwegend vriendelijk. De bediening was vrij vlot, en het eten oke.
De inrichting/sfeer van terrein en ruimtes oogt hier en daar ietwat knullig, niet af. Een ervaren stylist zou dit, denk ik, met weinig investering snel sterk kunnen verbeteren.
Ik had het prettig gevonden als men had gevraagd of ik op de hoogte was met de kleedregels; De toon waarop ik werd aangesproken toen ik in het restaurant een omslagdoek droeg ipv badjas heb ik ervaren als (ongepast) bestraffend.
De gehuurde badjas zat nogal stug, en zag er verwassen uit. Heb ik ervaren als oncomfortabel en n beetje genant.
De info (door receptie) over de Hamambehandeling was wat mager (als ik beter had geweten wat er kwam had ik het niet gedaan.
Geurreis-aufguss tegen kleine betaling; sja, dat riep bij mij weerstand op, dus niet gedaan.
Ik heb een rustige loungeruimte gezocht en niet gevonden, namelijk waar ik in rust languit liggend een dutje kon doen. De serre vond ik daarvoor te rumoerig, en de strandkamer, met machine(?)geluiden, vond ik ook niet geschikt. Wel vond ik een groot, vrijwel leeg restaurant met heel veel tafeltjes keurig op een rij.
Misschien het achterste deel van die ruimte toch maar ombouwen tot rustige lounge?
Misschien ben ik wat kritisch, maar er werd gevraagd om mijn ervaring. Bij deze.
Mijn conclusie; Peize is niet bepaald een "daar rij ik een eindje voor óm sauna".
Hopelijk kunt u er iets mee...
Mari | 24-06-2018
2 vrijkaarten ,2 x boekingskosten a 4,95.
Datum moeten verplaatsen vanwege ziekte nogmaals 2x4,95 ! Bijna 20 euro voor 2 vrijkaarten..... hele boeking maar geannuleerd!zoiets nog nooit meegemaakt.
Maar gelukkig hebben we 7huizen!
Wij komen nooit weer in peize.
J Hazeloop | 04-06-2018
3 weken geleden mijn badlaken vergeten Stom.
Niet telefonisch te bereiken Diverse mails gestuurd.Persoonlijk langs geweest.
GEEN reactie !,

Sauna prima,service slecht.
S Wijbenga | 01-05-2018
Sinds de keten Spawell het overgenomen heeft is het “relax en wellness” deel door te halen. Het begint al met frustratie bij het reserveren, alleen mogelijk via internet. Nadat ik gereserveerd had wilde ik nog even iets navragen ten aanzien van kosten etc.. Via de telefoon geprobeerd, alle wegen leiden naar Rome in deze; het volledige menu een paar keer doorgegaan en bij elke laatste stop hoorde ik: via de website bla bla bla, geen persoonlijk contact mogelijk dus.. Spawell says NO-gevoel 100%. Gisteren per ongeluk toch uit gewoonte willen reserveren, via menu website uiteindelijk uitgekomen bij gelijk afrekenen of 3 euro extra betalen bij de kassa... tjongejonge, de hele reservering maar gedelete...ik pas voortaan.. WATERLELIE HERE WE COME.. Sauna P was fijn al die jaren, het is duidelijk tijd om de horizon te gaan verbreden en de reistijd voor sauna met 10 minuten uit te breiden..
Jan Willem | 30-03-2018
Ik had al een mail gestuurd, doch vergeten
erbij te zetten dat als je vanuit het restaurant komt, en naar het zwembad loopt het erg verschrikkelijk naar een afvoer put ruikt..
En er zijn wel banken, maar te weinig relaxed
stoelen. Ik vind dit een slechte zaak.
En waarom geen bezoek stop?
Het word er propvol gestopt, dat mag niet mogen.
Janny Haandrikman | 16-02-2018
Meer recensies van Janny Haandrikman (2)
Wat betreft sauna Peize, de sauna's prima.
Maar het restaurant en de rustruimte slecht. En tweede hands stoelen bij de haard die niet achterover willen, en wij waren er op 14 februari, en het was zo druk dat we niet konden relaxen.
Toen de vorige eigenaar er nog was, was het een stuk gezelliger, de kaart was beter en het personeel een stuk vriendelijker. De andere SpaWell die hier ook bij horen zijn stukken beter. Waarom in het noorden dan niet?
Janny Haandrikman | 15-02-2018
Meer recensies van Janny Haandrikman (2)
2 februari bij ontvangst ik vroeg naar een arrangement mevr moet u maar op de site kijken . Bij bestelling ging het fout ,en bij af rekenenen was het helemaal fout . Dat zoeken jullie zelf maar even uit. Het is niet de sauna meer waar ik graag naar toe ging. Personeel niet vriendelijk. Gr
Roos | 08-02-2018
Belachelijk druk op zondag 28-01.
En daar mag je ook nog extra voor betalen (Zondagtoeslag). Op de vraag waar die toeslag voor was, kwam de receptioniste niet verder dan: "ja het is zondag het".

Relaxen op een bankje is ons geen enkele keur gelukt door de drukte.

Het was zo druk dat we een kledingkluis moesten delen en de auto's in de berm geparkeerd stonden.

Bij de Aufguss moet je 20 minuten voor aanvang in de rij staan anders vind je geen plekje en dan nog zit je als haringen in een ton.

Voor ons een reden om hier niet weer te komen.
BJ | 29-01-2018
koude vloeren. zwembad water aan de koude kant. douches slecht! helft van de douches werkte niet naar behoren en gaven koud water. het personeel was verbaasd maar geen actie. online reserveren op 26/1 bijna onmogelijk en moeten uitstellen naar 27/1.

eerder was het prima....wij gaan de eerste tijd maar even niet.
dwk | 28-01-2018
Al jaren was voormalig Beauty Sauna Peize, nu SpaWell, onze lievelings sauna. Het was er gezellig, er was altijd wel ergens een plekje. Bedienend personeel was altijd vrolijk en opgewekt en ondanks dat het soms wat dringen was bij de opgietingen, alles ging altijd in goede harmonie en iedereen vond uiteindelijk altijd wel een plekje. Als het er dan wel eens "druk" was, was het gezellig druk.

Sinds de overname door de grote “SpaWell” keten is de hele gezellige sfeer verdwenen. De inrichting is op sommige gebieden weliswaar verbeterd maar op andere vlakken weer ten koste van de oude gezellige huiselijkheid gegaan. Relaxruimte hebben plaats moeten maken voor ongemakkelijke en ongezellige eetstoelen en tafels om zo proberen meer gasten in het restaurant gedeelte te proppen.
De bediening in het “restaurant” is van de vroegere, hooguit 5 minuutjes, opgelopen tot nu minstens 30 minuten, als je dan al bedient wordt en niet vroegtijdig de handdoek in de ring hebt gooit omdat je het wachten beu bent. Dan wil ik het nog niets eens hebben over de volle tafels met vieze borden, glazen en kopjes die door de hoge werkdruk van het bedienend personeel (die daar overigens volgens mij niets aan kunnen doen) nog niet opgeruimd zijn en daardoor een ranzig en slordige indruk achter laten in de inmiddels ongemakkelijke en ongezellige restaurant / voormalige lounge ruimte.

Ondanks dat we al wisten dat de sauna niet meer de sauna van een jaar gelden was, 4 januari 2018 toch maar weer besloten om een dagje sauna te doen.

Bij aankomst was de parkeerplaats al afgeladen en stonden auto’s al dubbel geparkeerd. Waren voetpadden al ingenomen door auto’s en begonnen de drassige bermen van de toegang’ s weg naar de accommodatie ook al vol gezet te worden met parkerende auto’s.
Mijn partner en ik wilde toen al eigenlijk al omdraaien maar aangezien we een dag van te voren geboekt hadden en deze boeking direct afgerekend moest worden zonder terug gave van geld bij annulering waren we min of meer gedwongen om toch ook maar in de berm te parkeren en gelaten af te wachten of we nog iets van waar konden krijgen voor ons reeds betaalde entree geld.

Ik begrijp dat men geld wil verdienen, maar als men bij de balie al in de gaten krijgt dat het maximale aantal bezoekers al binnen is, getuigt het dan niet van goed management om nieuwe bezoekers niet gewoon te informeren dat het al bom vol is en ze de optie te geven om op een ander moment terug te komen en bij reeds betaalde entree geld men b.v. een nieuwe entree voucher te geven of iets in die trant om zo de kwaliteit van een bezoek te waarborgen?

Wij zijn wel geteld anderhalf uur binnen geweest. Ook wij moesten samen nu 1 kluisje delen waar we onze kleding in moesten proppen. ALLE wc’s waren bezet (ja, we zijn het hele complex doorgelopen op zoek naar een vrije toilet)
Het Turkse stoombad rook muffig alsof de stoom afkomstig was van rioolwater.
De Zoutkristal sauna was niet warm.
Het zwembad overvol.
De opgieting hebben we gelaten voor wat het was want de rij voor de deur deed mij denken aan de overvolle parkeerplaats voor het complext waarbij iedereen nors zijn of haar verworven plekje zat te verdedigen met duwen en trekken.
We hadden geluk dat er plek vrij kwam in het bubbel bad dat deze keer wel eens op tempratuur was. (Het enigste lichtpuntje van de hele ervaringen)
Tijdens het bubbelen toch maar besloten om na de lunch ons bezoek vroegtijdig af te breken ivm de enorme drukte.
In de “lounche/huiskamer” deel aangekomen nergens een zit plaats te vinden dus noodgedwongen plaats moeten nemen in het voormalige lounche deel wat nu bij het restaurant getrokken is met ongemakkelijke en ongezellige, overvolle en vieze tafels en stoelen. Nadat we 30 minuten hebben zitten wachten om bedient te worden zijn we zonder eten of drinken maar weer weg te gaan om bij het inleveren van het polsbandje tegen een oude norse dame te moeten aankijken die meedeelde dat we even geduld moesten hebben omdat ze net haar mond leeg aan het eten was.
Bij mij was dit de druppel en heeft ons doen besluiten om na 10 jaar trouw te zijn geweest als vaste klant nu ons heil te moeten gaan zoeken in een ander gastvrij en gezellige sauna complex.

Doodzonde dat de oude kwaliteit nu ten koste is gegaan van de kwantiteit.

Het blijft een prachtige sauna maar de lol is er helemaal af als je niet kunt genieten in redelijke rust.
Gert en Ans | 05-01-2018
24 december, aktie entree voor € 9,95!
Vervolgens krijg je slechts 1 kastsleutel i.p.v. twee voor twee personen en zie je dat er verschrikkelijk veel mensen worden toegelaten. Ik heb me afgevraagd of dat niet boven de toegelaten norm was. Heb dit een de receptie gemeld. Als sauna Peize op deze manier aktie wil voeren kom ik niet weer. Laat dan de helft binnen en vraag meer entree. Dan kom je op dezelfde verdienste uit en blijft het voor de gasten prettig.
Voor de rest was het prima, personeel erg vriendelijk en buffet goed verzorgd
Anna | 04-01-2018
Meer recensies van Anna (2)
Goede sauna slechte en te dure horeca . Belachelijk duur en je krijgt kleine porties en slechte goedkope wijn
Jan Versteeg | 09-12-2017
Vandaag in Sauna Peize geweest, met het lunchbuffet,
Kwaliteit van het eten erg slecht en 45 minuten wachten op aanvullingen
Bij afrekenen dit nogmaals kenbaar gemaakt, maar zoals eerdere beoordelingen, men doet er niets mee!!!
Evanderstelt | 22-11-2017
al zolang de sauna in Peize bestaat , komen we er al.
afgelopen vrijdagavond werden we geconfronteerd met een zgn. weekendtoeslag (4,95 pp.) toen ik nogal verbaasd daar iets over vroeg werd er totaal niet op gereageerd. Heb het later op de site gecontroleerd maar er staat nergens iets over in de prijslijst . schandalig.
Ook de bediening is war efficiëntie betreft hard achteruit gegaan.
Wij gaan voorlopig niet meer naar Peize en rijden graag een stukje verder.
Roefel | 12-10-2017

Geef hier jouw review

Wat is jouw ervaring met "SpaWell" ?
Hoe waardeer je SpaWell in het algemeen?

Over de site / disclaimerAdres toevoegenVermelding en adverterenContactOver naturismeread more


Time: 0.039