Naturismegids

SpaWell

5.4

Gemiddeld cijfer van 32 beoordelingen.

Adresgegevens

SpaWell
Smeervensedijk 4
9321 XB Peize
+31 (0)50 503 44 77
Website
Lat: 53.108865
Long: 6.435242

Informatie

Afstanden

  • Brussel 346 Km / 03:38
  • Utrecht 182 Km / 01:56

Algemeen

  • Korting met NFN / INF kaart

Faciliteiten

  • Binnensauna
  • Buitensauna
  • Infrarood sauna
  • Stoombad
  • Kruidensauna
  • Zwembad (binnen)
  • Zwembad (buiten)
  • Voetenbad
  • Dompelbad
  • Restaurant
  • Bar
  • Massage
  • Zonnebank
  • Terras
  • Zonneweide
  • Whirlpool
  • Scrubruimte

Meningen en ervaringen van bezoekers met SpaWell.

Al jaren was voormalig Beauty Sauna Peize, nu SpaWell, onze lievelings sauna. Het was er gezellig, er was altijd wel ergens een plekje. Bedienend personeel was altijd vrolijk en opgewekt en ondanks dat het soms wat dringen was bij de opgietingen, alles ging altijd in goede harmonie en iedereen vond uiteindelijk altijd wel een plekje. Als het er dan wel eens "druk" was, was het gezellig druk.

Sinds de overname door de grote “SpaWell” keten is de hele gezellige sfeer verdwenen. De inrichting is op sommige gebieden weliswaar verbeterd maar op andere vlakken weer ten koste van de oude gezellige huiselijkheid gegaan. Relaxruimte hebben plaats moeten maken voor ongemakkelijke en ongezellige eetstoelen en tafels om zo proberen meer gasten in het restaurant gedeelte te proppen.
De bediening in het “restaurant” is van de vroegere, hooguit 5 minuutjes, opgelopen tot nu minstens 30 minuten, als je dan al bedient wordt en niet vroegtijdig de handdoek in de ring hebt gooit omdat je het wachten beu bent. Dan wil ik het nog niets eens hebben over de volle tafels met vieze borden, glazen en kopjes die door de hoge werkdruk van het bedienend personeel (die daar overigens volgens mij niets aan kunnen doen) nog niet opgeruimd zijn en daardoor een ranzig en slordige indruk achter laten in de inmiddels ongemakkelijke en ongezellige restaurant / voormalige lounge ruimte.

Ondanks dat we al wisten dat de sauna niet meer de sauna van een jaar gelden was, 4 januari 2018 toch maar weer besloten om een dagje sauna te doen.

Bij aankomst was de parkeerplaats al afgeladen en stonden auto’s al dubbel geparkeerd. Waren voetpadden al ingenomen door auto’s en begonnen de drassige bermen van de toegang’ s weg naar de accommodatie ook al vol gezet te worden met parkerende auto’s.
Mijn partner en ik wilde toen al eigenlijk al omdraaien maar aangezien we een dag van te voren geboekt hadden en deze boeking direct afgerekend moest worden zonder terug gave van geld bij annulering waren we min of meer gedwongen om toch ook maar in de berm te parkeren en gelaten af te wachten of we nog iets van waar konden krijgen voor ons reeds betaalde entree geld.

Ik begrijp dat men geld wil verdienen, maar als men bij de balie al in de gaten krijgt dat het maximale aantal bezoekers al binnen is, getuigt het dan niet van goed management om nieuwe bezoekers niet gewoon te informeren dat het al bom vol is en ze de optie te geven om op een ander moment terug te komen en bij reeds betaalde entree geld men b.v. een nieuwe entree voucher te geven of iets in die trant om zo de kwaliteit van een bezoek te waarborgen?

Wij zijn wel geteld anderhalf uur binnen geweest. Ook wij moesten samen nu 1 kluisje delen waar we onze kleding in moesten proppen. ALLE wc’s waren bezet (ja, we zijn het hele complex doorgelopen op zoek naar een vrije toilet)
Het Turkse stoombad rook muffig alsof de stoom afkomstig was van rioolwater.
De Zoutkristal sauna was niet warm.
Het zwembad overvol.
De opgieting hebben we gelaten voor wat het was want de rij voor de deur deed mij denken aan de overvolle parkeerplaats voor het complext waarbij iedereen nors zijn of haar verworven plekje zat te verdedigen met duwen en trekken.
We hadden geluk dat er plek vrij kwam in het bubbel bad dat deze keer wel eens op tempratuur was. (Het enigste lichtpuntje van de hele ervaringen)
Tijdens het bubbelen toch maar besloten om na de lunch ons bezoek vroegtijdig af te breken ivm de enorme drukte.
In de “lounche/huiskamer” deel aangekomen nergens een zit plaats te vinden dus noodgedwongen plaats moeten nemen in het voormalige lounche deel wat nu bij het restaurant getrokken is met ongemakkelijke en ongezellige, overvolle en vieze tafels en stoelen. Nadat we 30 minuten hebben zitten wachten om bedient te worden zijn we zonder eten of drinken maar weer weg te gaan om bij het inleveren van het polsbandje tegen een oude norse dame te moeten aankijken die meedeelde dat we even geduld moesten hebben omdat ze net haar mond leeg aan het eten was.
Bij mij was dit de druppel en heeft ons doen besluiten om na 10 jaar trouw te zijn geweest als vaste klant nu ons heil te moeten gaan zoeken in een ander gastvrij en gezellige sauna complex.

Doodzonde dat de oude kwaliteit nu ten koste is gegaan van de kwantiteit.

Het blijft een prachtige sauna maar de lol is er helemaal af als je niet kunt genieten in redelijke rust.
Gert en Ans | 05-01-2018
24 december, aktie entree voor € 9,95!
Vervolgens krijg je slechts 1 kastsleutel i.p.v. twee voor twee personen en zie je dat er verschrikkelijk veel mensen worden toegelaten. Ik heb me afgevraagd of dat niet boven de toegelaten norm was. Heb dit een de receptie gemeld. Als sauna Peize op deze manier aktie wil voeren kom ik niet weer. Laat dan de helft binnen en vraag meer entree. Dan kom je op dezelfde verdienste uit en blijft het voor de gasten prettig.
Voor de rest was het prima, personeel erg vriendelijk en buffet goed verzorgd
Anna | 04-01-2018
Meer recensies van Anna (2)
Goede sauna slechte en te dure horeca . Belachelijk duur en je krijgt kleine porties en slechte goedkope wijn
Jan Versteeg | 09-12-2017
Vandaag in Sauna Peize geweest, met het lunchbuffet,
Kwaliteit van het eten erg slecht en 45 minuten wachten op aanvullingen
Bij afrekenen dit nogmaals kenbaar gemaakt, maar zoals eerdere beoordelingen, men doet er niets mee!!!
Evanderstelt | 22-11-2017
al zolang de sauna in Peize bestaat , komen we er al.
afgelopen vrijdagavond werden we geconfronteerd met een zgn. weekendtoeslag (4,95 pp.) toen ik nogal verbaasd daar iets over vroeg werd er totaal niet op gereageerd. Heb het later op de site gecontroleerd maar er staat nergens iets over in de prijslijst . schandalig.
Ook de bediening is war efficiëntie betreft hard achteruit gegaan.
Wij gaan voorlopig niet meer naar Peize en rijden graag een stukje verder.
Roefel | 12-10-2017
Afgelopen vrijdag naar Spawell Peize geweest. We komen er al jaren naar alle tevredenheid.
Maar nu hebben we ons toch heel erg geergerd over een aantal zaken.
Bij de reservering moeten we €4.95 pp extra betalen omdat het weekend was.
Door de te verwachtten drukte kregen we 1 kluisje voor 2 personen.
Je betaald al extra voor het weekend en dan ook nog alles in 1 kluisje proppen.
Ze willen meer mensen binnenhalen dan dat er kluisjes zijn blijkbaar. Je kan je afvragen of dit niet ten koste gaat van de veiligheid.
Dit had ook zijn weerslag op het restaurant. Hoewel het personeel zijn stinkende best deed om het de gasten naar de zin te maken hebben ze veel gefrustreerde gasten te woord gestaan. Want wij waren niet de enigen .
Er liep slechts 1 persoon rond die bestellingen op kon/mocht nemen, daardoor duurde het heel lang voor je aan de beurt was. Wij kregen sterk de indruk dat dit werd gedaan om de keuken te ontzien omdat ze daar niet genoeg personeel ingezet hadden.
Verder viel het op dat gasten op blote voeten op het saunaplein en in het restaurant liepen. Dit is niet hygiënisch.
In het verleden moest je een badjas aan in het restaurant, maar je mag er nu ook best alleen met een handdoek zitten.
Kortom de verhouding prijs/kwaliteit is ver te zoeken. Wat een armoede!
Dineke Menninga | 01-10-2017
Wat jammer dat deze sauna zo verpaupert. Het keten is zo'n half jaar overgenomen door een andere eigenaar wat ten nadele te bemerken is.
Het eens zo gemoedelijk complex veranderd in een massale en slecht onderhouden keten. Turks stoombad ruikt naar riool, veel deuren zijn stuk/beschadigd, alles kan wel een nieuwe verflaag gebruiken, er is veel achterstallig onderhoud. De lekkere hangbanken zijn verdwenen en prijzen van het restaurant gestegen. Stukje appeltaart voor 4,50!!!!(zonder koffie). Niet zo vreemd dat je gasten stiekem hun meegebracht eten en drinken ziet nuttigen.
Het personeel is erg vriendelijk en zullen wel veel over zich heen krijgen. Tijdens ons bezoek veel ontevreden gasten. Erg jammer van eens zo'n mooi complex ????
Lies | 10-09-2017
Te vergelijken met zwaluwehoeve en die is slecht.
Koud eten, slechte sauna, onvriendelijk personeel.
Jammer dat het in verkeerde handen is gekomen.
Visser | 23-07-2017
Verkapte prijsverhogingen door verplicht reserveren.
Slechte bediening weinig personeel en smerig.
Eddy | 20-07-2017
Op 14 juli contact opgenomen met 088 nummer (callcenter) om te horen welke behandelingen nog open waren op 15 juli. Kreeg te horen dat we 6 uur vooraf aanwezig moisten zijn, dat ging ons niet lukken dus geen behandeling kunnen boeken terwijl er wellicht wel ruimte was geweest. Na saunabezoek, dat was op zich prima, wel treurig dinerbuffet, bij uitchecken mijn ervaring over callcenter benoemd, ipv dit op te schrijven en ons het gevoel te geven dat er iets mee wordt gedaan, werd een emailadres op een briefje geschreven en moest ik zelf een email schrijven, dan heb je het niet echt begrepen, dit kost klanten maar had niet de indruk dat dit iets uitmaakt, bij andere sauna's hele andere ervaringen, daar wordt met je meegedacht om er een leuke dag van te maken
hilde | 16-07-2017
Heerlijk vooruitzicht met een coupon gereserveerd helaas coupon weg gegooid en alleen met je reserveringsbevestiging kun je gewoon weer volle pond betalen.
Service? ????
Op naar de Waterlelie! !!
kuiper | 02-07-2017
Pas geleden hier weer eens geweest ( 23 april) ivm dat de sauna vernieuwd en verbouwd zou zijn
Nou weinig vernieuwends te vinden
Lang moeten wachten tot we werden geholpen (30 min ) om een broodje en drinken te bestellen
De dame die ons hielp was corpulent ( en dat is echt niet erg) maar als je er dan ook nog overzorgd bijloopt en het taalgebruik ook niet om over naar huis te schrijven is dan vraag ik me af wat ze met zo'n bediening er doen.
Brood was geen wit maar mais en zeer droog toen we hier wat van zeiden weden de schouders opgehaald en mais was wit brood
Bij de receptie de klacht nogmaals aangegeven maar ook hier werd niets meegedaan
Vervolgens een klacht ingediend maar dit word afgedaan met we hebben het intern besproken we hopen ondanks dat we u dag niet kunnen veranderen u nog eens te zien
Nou wij komen nooit weer terug bij zo'n aftands sauna complex
Stel uit Overijssel | 19-05-2017
Erg onvriendelijk personeel. We kwamen op een verjaardag maar ja sauna is overgenomen. Regeling geld niet meer. Was geen oplossing mogelijk. Ze waren hierover zeer onvriendelijk. Leuk begin van de dag...vooral de manier van zeggen..

Verder eten koud. Bubbelbad met raar zitgedeelte waarvan de voegen te hoog zijn. Weinig Aufgussen en veeel te heet. Vele mensen liepen weg. In de tuin hoor je de geluiden van het zwembad naast de deur.

Wij komen hier nooit meer!!
Sander | 11-05-2017
Wij gingen altijd naar peize met veel plezier. Maar wij haken al af bij het vooraf betalen voor je sauna dag. Succes wij gaan naar de waterlelie.
Monique | 29-04-2017
Vandaag bij spa Well geweest waren door de reacties niet erg positief maar wij hebben gewoon een fantastische dsg gehad . Je kunt zien dat ze er nog mee bezig zijn maar het wordt mooi.
Ga zo door tot de volgende keer
Hans bakker | 23-04-2017
Ervaring:
Wij waren om op vrijdag 14 april 10.00 uur in de sauna. Turks stoombad was koud (stond uit of was misschien kapot ). Kelo-opgietsauna moest om 10.15 nog op temperatuur komen, Filmsauna was nog niet op terparmatuur, Het strand was koud. Het zwembad voelt kouder aan dan voorheen.
Wij zijn maar 2 uur binnen gebleven en toen van ellende maar naar huis gegaan. We hebben ons beklaag gedaan. De bedrijfsleider had meer interesse in zijn mobiel dan voor onze klacht.

Tot aan de overname kwamen wij gemiddeld 1x per week in deze sauna. Sinds de overname naar SpaWell voelen wij ons niet meer serieus genomen. Op e-mails met vragen wordt niet gereageerd. Wij hadden vragen gesteld over het verlopen van onze jaarkaart en wat de opvolgers hiervan zijn.

Er kan een keertje iets misgaan. In het verleden was er ook weleens een sauna niet warm of functioneerde iets niet goed. Nu was het een optelsom van diverse sauna's die nog op temperatuur moesten komen. Bij een klagende gast krijg je als sauna de kans de klacht serieus te nemen en gast iets aan te bieden. Het enige wat wij kregen te horen was: o jammer en sorry wij zullen er even na kijken. Nu zijn wij als een klagende klant ontevreden naar huis gegaan. Wij zijn voor de heen en terugreis 2 uur onderweg. Misschien zijn wij bij de vorige eigenaar verwend. De vloer in het sauna plein is goed verbeterd. De kwaliteit van de sauna faciliteiten is er niet op vooruitgegaan.

Op de terugreis hebben wij ons de vraag gesteld: waarom klagen? Ze doen er niets mee en je wordt niet serieus genomen. Deze overname is zo geen verbetering.
Waarom vooraf aan de opening geen inspectie en meting of alles werkt en op temperatuur is met de juiste relatieve vochtigheid? Je biedt de mensen een dag ontspanning aan... Wij zijn met ergernis de deur uitgegaan en zeiden tegen elkaar: "Dit nooit weer zo".
Irma en Theo | 20-04-2017
wij hebben een hele fijn dag gehad vandaag. zowel receptie als bediening waren vriendelijk en snel. Het leek heel druk maar eigenlijk hebben dat we dat nauwelijks gemerkt.
Wij komen zeker terug
diana winter | 12-04-2017
De sauna,s en turksbad zijn prima, wel graag overal weer glazen deuren plaatsen. Ik bepaal graag zelf wanneer ik eten bestel, dus de bel terug op de tafel. Damesdag gaat verdwijnen, nu nog de onhygienische badkledingdagen. Jammer dat de gele stenen in de tuin zijn vervangen door de afgebrokkelde grijze stenen. De witte stoelen zitten niet prettig bij de haard.Tip,mensen
er op aanspreken die op een veel te korte handdoek liggen, voeten en benen op de bank., of met slippers op de bank.De koude douche's plus slangen zijn uitstekend, lekker koud.
Pieter | 11-04-2017
heerlijk dagje gehad!! en dat mede dankzij de hulpvaardige Reina, zij heeft onze reservering gered!! Volgens de site zouden er geen massage behandelingen meer zijn......
iets minder personeel in de bediening dan voor heen en dat lijkt mij niet verstandig! Verder alles gepimpt !! Fijne Balinese massage gehad en dan die massage waterbedden een aanrader!!

TIP! biedt een take away koffie aan als mensen heerlijk soezerig weer huiswaarts vertrekken!!
Alice_speelman@hotmail.com | 10-04-2017
Sauna Ok, eten en dan dinerbuffet slecht
Koud en niet goed bijgevuld
Klacht geuit dame achter balie deed niks mee
Luisterde nauwelijks
Niet goed!
Jammer
Gerda@dutij.nl | 25-03-2017
Ben afgelopen dinsdag (damesdag) geweest met een vriendin.
Wij hebben genoten en het personeel was erg vriendelijk.
De vloer is inmiddels aangepast (deze was erg glad) en wij hebben alleen maar lof voor Spa Well Peize.
Ga zo door.
Trijnie | 23-03-2017
Er zijn te weinig relaxstoelen.Zowel binnen als buiten.Mensen zaten echt te wachten om in eenrelaxstoel te kunnen zitten.Wel veel bankstellen.Niet prettig.En teveel eettafeltjes met stoelen ,zowel binnen als buiten.Voelt aan als pretpark en vooral veel eten!!Witte stoelen om de haard zitten niet fijn!Je kan niet achterover leunen.Mis het belletje voor de bestelling.De stroeve tegels zijn geweldig!,Is er nu minder personeel voor de bediening?
marijkelutter@gmail.com | 12-03-2017
Flinke entreeprijs en dan is er een man aan het bestraten! Tijdens een damesdag ! Met klachten wordt niets gedaan door Spawell eigenaar! Entree is toch al voldaan, slechte zaak. Voordat je binnen bent sta je een half uur in de rij, heel vervelend als je slecht ter been bent. Tijdens de lunch word je bord weggehaald terwijl je nog niet een uitgegeten bent.
Jacquelien | 22-02-2017
Silvia en Paul kom alsjeblieft terug.
De sfeer in het restaurant is helemaal om zeep geholpen.
Het was altijd heel gezellig zonder kneuterig te zijn.
Alles wat niet functioneel was is weggehaald. En helaas ook de knopjes waarmee je kon aangeven dat je iets wil bestellen zijn weg, nu moet je je hand als een uithangbord laten wapperen in de hoop dat het wordt opgemerkt door het personeel, dat heerlijk achter de bar staat te kletsen. En ik heb nog nooit zo'n triest lunchbuffet gezien er werd dan ook door maar twee gasten gebruik van gemaakt.Helaas, maar waar,
Dus maar weer naar de waterlelie.
Henk | 12-02-2017
Het wordt minder en minder.
Tweede kerstdag er even weer geweest tot mijn spijt, was ik maar naar de Waterlelie gegaan.

Op drukke dagen kunnen ze echt niet de boel aan.

Je doet all-in en moet 10 euro extra betalen door een duurdere diner in verband met kerst.

Ook het is kerst dus dat doen we.

Je komt bij het restaurant om te eten je meld je en je naam wordt door gestreept.

Ze melden het is druk dus even wachten.
Dat doen we dus, maar de gastdames letten totaal niet op lege plekken.

Bij andere mensen melden ze kijk maar of er plaats is.
Na een uur wachten hebben we zelf maar wat gezocht.
Een bord opgeschept met eten wat ik de hond nog niet eens wil gegeven.

Kortom we hadden beter even de sauna in kunnen gaan en kunnen eten bij de Mac.
Het eten zou dan een stuk beter zijn geweest.

Het was zeker niet de 65 euro per persoon waard.

Vanaf nu wordt het dus de Waterlelie, aangezien we de laatste jaren al niet echt meer te spreken zijn over sauna Peize.

Het lijkt alleen maar duurder te worden en de service minder en minder.
J.R. Wortelboer | 27-12-2014

Geef hier jouw beoordeling

Wat is jouw ervaring met "SpaWell" ?
Hoe waardeer je SpaWell in het algemeen?

Over de site / disclaimerAdres toevoegenContactAdverterenCookiesread more


Time: 0.019